‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
marți, 16 aprilie, 2024
26.6 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleNicolae Lică, Combinatul de pâine din Bălți: De aproape 80 de ani, coacem pâine...

Nicolae Lică, Combinatul de pâine din Bălți: De aproape 80 de ani, coacem pâine onest, folosind tehnologia tradițională

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

De la mic la mare, procesatorii reușesc să ofere plus valoare recoltelor obținute de către producătorii autohtoni, ba chiar să creeze produse solicitate și apreciate și peste hotarele țării. 

În cadrul campaniei Kaufland „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă” am făcut deja cunoscut drumul parcurs de uleiurile Biateca produse în Moldova ce ajung pe mesele consumatorilor din 10 țări sau sucurile și produsele Vita, livrate în peste 35 de țări ale lumii. 

De această dată, vă propunem să aflați istoria Combinatului de pâine din Bălți – ce a reușit să se impună pe piața externă cu propriul brand, dar și să facă față provocărilor producerii în aproape 80 de ani de activitate. 

„De aproape 80 de ani, coacem pâine onest, folosind tehnologia tradițională, fără aditivi artificiali” – așa a început interviul Nicolae Lică, directorul filialei Combinatului de pâine la Chișinău. 

De la produsul de primă necesitate – „pâinea cea de toate zilele”, întreprinderea a reușit să diversifice gama, depășind numărul de 150 de produse de panificație și patiserie și devenind unul dintre principalii producători de pâine din țară. 

La moment, peste 300 de persoane din regiune au un loc permanent de muncă datorită activității combinatului, iar la baza producerii sunt relațiile cu producătorii locali de materie primă. În unii ani, însă, apare necesitatea de a apela la importuri. 

„Ne mândrim cu istoria și drumul pe care l-am parcurs. Activitatea noastră și crearea produselor noi presupune o permanentă dezvoltare, interacțiune cu clienții, pentru a afla care sunt preferințele acestora, ce gamă de produse ar putea fi îmbunătățită și cum am putea ajunge la un număr cât mai mare de clienți mulțumiți. În mare parte, achiziționăm materia primă de la producătorii locali. Această colaborare este extrem de importantă, oferind plus valoare culturilor crescute local”, relatează Nicolae Lică. 

Pe lângă covrigei, biscuiți, chifle, colaci, pesmeți, turtă dulce, crackeri și alte produse tradiționale ale combinatului, o gamă nouă, îmbunătățită, reunită sub brandul „Belzer” și-a făcut, recent, apariția pe piață. 

‹ adv ›

Datorită noii mărci, produsele întreprinderii au luat mai sigur calea exportului. 

„Câștigarea încrederii consumatorului prin crearea produselor potrivite este o muncă asiduă. Dorind să devenim o companie produsele căreia sunt solicitate atât la nivel local, cât și peste hotare, am creat brandul „Belzer”, ce vine drept răspuns al tendințelor pieței. Linia „Belzer” include pâine, crackeri, biscuiți de ovăz, covrigei și turte dulci. Acestea toate sunt produse noi, orientate spre export, ce imediat s-au bucurat de o cerere constantă pe piețele externe și deja sunt vândute în 10 țări”.

Per total, produsele de panificație și patiserie de la Bălți sunt exportate în peste 15 țări. Principalele țări importatoare sunt România, Israel și Letonia.

Iar dacă să ne întoarcem la importanța pieței locale, Nicolae Lică spune că au reușit să stabilească parteneriate, practic, cu toate rețelele de supermarketuri din țară. 

„Avem un lanț de comercializare al companiei format din 10 magazine și 10 chioșcuri amplasate, în mare parte, la Bălți. Datorită parteneriatelor stabilite cu supermarketurile din țară, reușim să livrăm produsele în toate regiunile țării, inclusiv acestea sunt disponibile consumatorilor de la Chișinău”. 

‹ adv ›

Unul dintre cele mai mari impedimente pe care le-ar putea întâmpina un producător dorind să devină mai solicitat pe piața locală, potrivit acestuia, sunt produsele importate în cantități mari. 

„Din cauza unui număr mare de produse importate, prețul oferit pentru produsul local este mai mic, astfel și profitul obținut scade. Colaborăm cu toate rețelele de supermarketuri din țară, iar loc pentru îmbunătățirea acestei colaborări, evident, este. Dacă e să vorbim de parteneriatul pe care îl avem cu Kaufland, planificăm să extindem colaborare și pe alte game de produse și să înaintăm o ofertă pentru produsele de patiserie. Comercializarea produselor către supermarketuri oferă avantajul de a fi asigurat cu livrări în volum mare și constant. Pe de altă, pentru un mic producător aceasta ar putea fi un impediment”. 

Spre finalul discuției, Nicolae Lică a menționat că toate problemele ar putea fi depășite prin susținerea de către consumatori a producătorilor locali. 

„Aș dori să îndemn consumatorii să opteze mai des pentru produsele autohtone. Consumatorii fideli sunt cei care ne stimulează să ne dezvoltăm”. 

Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›