Moldova, următoarea cea mai populară destinație din Europa de Est: Un nou articol despre țara noastră a apărut într-o revistă internațională cu o audiență de 10 milioane de oameni

Succesele înregistrate de sectorul vitivinicol plasează Republic Moldova în topul destinațiilor de vis pentru cunoscătorii vinurilor de calitate. Dezvoltarea domeniului a adus roade, iar țara noastră a reușit să se facă cunoscută în întreaga lume, în acest an, după ce una dintre cele mai prestigioase competiții – „Concours Mondial de Bruxelles” a desemnat un vin produs din struguri indigeni ca fiind cel mai bun vin roșu din lume.

Foto: simbol

Articolul intitulat Moldova: the next big destination for wine and food in Eastern Europe (n.r. - „Moldova: cea mai populară destinație vinicolă și gastronomică din Europa de Est”) a fost publicat în revista de bord a companiei aeriene Wizzair, care operează zboruri pe toate continentele. Publicația are o audiență de 10 milioane de oameni și va putea fi citită de toți pasagerii, pe parcursul lunilor august și septembrie.

Articolul menționează despre dezvoltarea turismului vinicol, inclusiv investițiile și suportul partenerilor de dezvoltarea, acordat pentru amenajarea unor săli de degustare, a restaurantelor și apariției vinăriilor de familie, dar și a wine-barurilor, care permit vizitatorilor să cunoască produsul mândriei naționale. Publicația face referire și la „Drumul Vinului Moldovei” - primul traseu turistic al Republicii Moldova înregistrat în „ITER VITIS – Les Chemins de la vigne”, certificată de Consiliul Europei. Mai mult, publicația face referire și la tradițiile milenare în vinificație și la Ziua Națională a Vinului - sărbătoare emblematică și unică în lume, care se desfășoară în primul weekend al lunii octombrie.

Evenimentul care a reușit să ne ducă faima și să plaseze țara noastră pe harta mondială a turismului vinicol este un bun prilej pentru a descoperi cramele și vinăriile de familie, care au programe speciale în acea perioadă, dar și Chișinăul – care devine gazda celui mai mare eveniment vinicol din regiune. De la mic la mare, vinificatorii, alături de cramele consacrate își prezintă creațiile vinicole, ceea ce permite vizitatorilor să înțeleagă unicitatea vinurilor și a „terroir”-ului local.

În ultimii ani, sectorul turismului și cel vinicol au beneficiat de suportul Agenției SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID). Iar în prezent, sectorul turismului se bucură de susținerea Activității de Susținere a Competitivității în Industria Ușoară și cea a Turismului (MCTA), un proiect EDGE în Moldova, finanțată de USAID. În ultimul an, MCTA a sprijinit consolidarea rezilienței sectorului turismului pe lângă obiectivul de bază de a menține Republica Moldova pe harta globală ca destinație turistică autentică. Astfel, aproximativ 20 unități de cazare și întreprinderi micro, mici și mijlocii (IMMM), care dezvoltă afaceri în domeniul turismului, în mediul rural, sunt beneficiare ale unui program de granturi în valoare totală de 200,000 USD, pentru modernizarea infrastructurii, implementarea de soluții rentabile și dezvoltarea de produse turistice adaptate noilor realităţi.

În acest context, până pe 20 septembrie, destinațiile turistice, pensiunile, micile vinării, prisăcile, dar și familiile care le gestionează sunt erorii campaniei „Hai La Mine Acasă”. Inițiativa își propune să motiveze cetățenii, inclusiv pe cei din diasporă, să viziteze destinațiile turistice din Moldova, să promoveze locurile pitorești și să împărtășească cu prietenii lor experiențele turistice de acasă. Campania „Hai la mine Acasa” este realizată de ANTRIM cu suportul Activității de Susţinere a Competitivității în Industria Uşoară și cea a TurismuluI (MCTA), finanțată de Proiectul USAID pentru Dezvoltare Economică, Guvernanță și Creștere a Întreprinderilor în Europa și Eurasia (EDGE) și în parteneriat cu Ministerul Culturii, Agenția de Investiții, Poliția de Frontieră, Serviciul Vamal, Aeroportul Internațional Chișinău.


Pub