Hyundai și Kia recheamă un număr uriaș de vehicule: Care sunt acestea și ce generează defecțiunea

Hyundai și Kia le spun proprietarilor unora dintre SUV-urile lor mari să le parcheze în aer liber și departe de clădiri, după o serie de incendii care au implicat cablurile cârligului de remorcă, scrie playtech.ro

Foto: Profimedia Images
Hyundai și Kia le spun proprietarilor unora dintre SUV-urile lor mari să le parcheze în aer liber și departe de clădiri, după o serie de incendii care au implicat cablurile cârligului de remorcă.

Producătorii de automobile coreeni recheamă peste 281.000 de vehicule din SUA și Canada din cauza problemei, dar încă nu și-au dat seama cum să o rezolve. Producătorii de automobile au raportat 25 de incendii sau incidente de topire în cele două țări cauzate de problemă, dar niciun accident.

Rechemările acoperă peste 245.000 de Hyundai Palisade și peste 36.000 de SUV-uri Kia Telluride din anii model 2020 până în 2022.

Aproximativ 22.345 de vehicule Hyundai vor fi rechemate în Canada, a declarat un reprezentant al producătorului auto pentru CBC News într-un e-mail. Compania a confirmat trei incidente unice de incendiu și opt incidente de topire în Canada, potrivit reprezentantului.

Într-un e-mail către CBC News, un reprezentant al Kia nu a răspuns la o întrebare despre câte vehicule au fost afectate în Canada, dar a spus că firma reamintește un accesoriu pentru cârligul de remorcare care se potrivește modelelor menționate mai sus. Ei au spus că 2.863 dintre aceste piese au fost vândute în Canada între 28 mai 2019 și 15 august 2022.

În documentele publicate de Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA, companiile au spus că reziduurile și umezeala se pot acumula într-o placă de circuite din cablurile cârligului de remorcare. Acest lucru poate provoca un scurtcircuit electric, care poate duce la un incendiu.

Potrivit NHTSA, problema a fost documentată pentru prima dată în octombrie 2021, atunci când Kia Canada a raportat un incident de incendiu biroului Kia North America Safety.

Hyundai a spus că dealerii vor inspecta cablajul și vor scoate o siguranță ca reparație intermediară. Kia nu are o reparație intermediară. Companiile spun că se dezvoltă o reparație finală.

În plus, dealerii ambilor producători auto au încetat să mai vândă SUV-urile afectate până când se fac reparații.


Pub