„În contextul crizei majore din luna iunie la traversarea frontierei de stat moldo-române, care a cauzat cozi iloometrice de camioane, autoritățile moldovene au informat despre negocierea unui acord bilateral privind instituirea punctelor de control în echipe mixte la frontiera moldo-română în postul Leușeni-Albița. Spre regret, odată cu întreprinderea unor măsuri care au dus la fluidizarea traficului de camioane la momentul respectiv, instituirea controlului în echipe mixte așa și nu a fost implementată. Prin urmare, intensificarea traficului de tranzit din Ucraina prin RM a dus în prezent la reapariția blocajelor la frontiera moldo-română. Mai mult ca atât, din cauza fluxului majorat de tranzit și a lipsei de capacități la frontiera moldo-română, deja se atestă blocaje și la frontiera moldo-ucraineană, punctul Tudora-Starokazace și Reni-Giurgiulești, fapt ce afectează nu doar exporturile și tranzitul, dar și importurile din Ucraina în RM”, se menționează în scrisoarea adresată de președintele AITA prim-ministrei Natalia Gavrilița.
În acest context, Asociația Internațională a Transportatorilor Auto cere „implicarea șefei Exevutivului, în vederea implementării de urgență a controlului în echipe mixte la frontiera moldo-română, cel puțin la postul Leușeni-Albița, așa cum a fost anunțat în iunie”. De asemenea, transportatorii cer să fie diversificat controlul fitosanitar la frontieră, astfel încât să fie organizat și la posturile Costești-Stînca, Cahul-Oancea, Otaci-Moghilău și Palanca-Maiaki.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!