S-a stricat prietenia ruso-nemțească. Germania caută cu disperare gaz pentru iarnă

17 Aug. 2022, 04:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
17 Aug. 2022, 04:56 // Actual //  Lupu Eduard

Zâmbitor în ceaţă, cancelarul german se arăta luni la prova unui vas în largul oraşului Oslo cu ocazia unei vizite oficiale în Norvegia. Olaf Scholz îşi continuă căutarea de noi surse de aprovizionare care să compenseze oprirea livrărilor de gaz rusesc, scrie Les Echos, citată de Rador.

Presiunea a ajuns maximă. Consecinţă a penuriei de gaz, preţul electricităţii pentru anul viitor a depăşit pentru prima dată pragul de 500 de euro megawatt/oră în Germania, marţi, adică o creştere cu circa 500% într-un an.

La Oslo, Olaf Scholz a primit totuşi un refuz politicos de la prim-ministrul norvegian, Jonas Gahr Støre. „Ne-am crescut deja exporturile de gaz cu aproape 10% şi asta e cu adevărat maximum”, a explicat el după întâlnire.

În 2021 Norvegia a livrat 110 miliarde de metri cubi de gaz natural Europei, din care aproape jumătate Germaniei. Ea depăşeşte deja Rusia în aprovizionarea germanilor, furnizându-le 30% din consum. Va trebui aşteptat până în 2024 şi 2025 ca să exploateze noi zăcăminte şi să-şi crească livrările.

După Norvegia, Olaf Scholz va merge în Canada, duminica viitoare, însoţit de ministrul economiei, Robert Habeck. Obiectivul este să cumpere gaz natural lichefiat pentru a alimenta noile terminale de import aflate în construcţie la Marea Baltică.

Germania şi Canada pregătesc de asemenea un parteneriat pentru producerea de hidrogen zis „verde”, pornind de la energii regenerabile, peste doi-trei ani.

Să se relanseze gazoductul Midi-Catalonia

Speranţele Germaniei se îndreaptă şi spre Sud. La conferinţa de presă de vară de acum o săptămână, cancelarul a scos din sertare proiectul gazoductului Midi-Catalonia (MidCat), care să lege Barcelona de Carcassonne traversând Pirineii. Susţinut de Comisia Europeană, proiectul este în aşteptare din 2019.

El ar trebui să ducă spre nordul Europei gaz algerian, dar şi GNL care ar veni în peninsula Iberică din Statele Unite şi Nigeria. Acest gazoduct ar contribui „masiv la uşurarea şi destinderea situaţiei în materie de aprovizionare”, speră Olaf Scholz.

În vreme ce Spania şi Portugalia susţin Germania în acest demers, Franţa tergiversează din cauza costurilor unei construcţii evaluate la peste 440 de miliarde de euro şi a timpului necesar pană la punerea în funcţiune a acestui gazoduct.

Zăcăminte greceşti şi cipriote

Într-o răsturnare istorică, la 15 ani după criza financiară care a înăsprit relaţiile dintre Germania şi Grecia, Berlinul ar putea apela şi el la Atena pentru ajutor. Potrivit unor studii făcute în 2017 şi 2018, aproape 280 de milioane de metri cubi de gaz s-ar afla în largul Cretei, adică de 50 de ori consumul actual al Greciei.

Considerate prea costisitoare din punct de vedere financiar şi de mediu, zăcămintele alocate unui consorţiu format din TotalEnergies, ExxonMobil şi Hellenic Petroleum atrag din nou atenţia.

Realitatea Live

29 Mart. 2024, 12:41
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
29 Mart. 2024, 12:41 // Actual //  Lupu Eduard

Poate fi ciudat să răspunzi la un apel telefonic în timp ce conduci și familia ta se află în mașină cu tine. Dacă asculți muzică, aceasta se oprește și toată lumea trebuie să se oprească și să asculte ce vrea să-ți spună cineva la telefon, scrie CNN.

Infiniti, divizia de vehicule de lux de la Nissan, tocmai a dezvăluit o funcție în noul său SUV de dimensiuni mari care poate permite tuturor celorlalți din vehicul să continue să asculte ce vor în timp ce șoferul răspunde la un apel telefonic, fără a fi nevoie de căști. Doar șoferul poate auzi apelul, iar persoana de la celălalt capăt al apelului nu poate auzi muzica din SUV.

Este cel mai recent truc în lumea tot mai competitivă a sistemelor audio pentru mașini de lux. În prezent, aproape că nu există companie de automobile de lux care să nu-și pună în valoare sistemul audio de înaltă calitate, cu mărci precum Burmeister în Mercedes-Benz, McIntosh în opulentul SUV Jeep Grand Wagoneer și Bang & Olufson în mașinile Bentley și Genesis, printre altele.

Pentru Klipsch, renumită pentru difuzoarele sale de top fabricate manual, aceasta este doar a doua apariție a mărcii într-un vehicul. Camioneta de lux Ram Tungsten, în valoare de 87.000 de dolari, are ca dotare standard un sistem stereo Klipsch, dar nici măcar acesta nu are sistemul de înaltă tehnologie de izolare a sunetului de la Infiniti.

Sistemul din QX80, dezvoltat de Infiniti împreună cu Panasonic Automotive și Klipsch, funcționează printr-o combinație de poziționare inteligentă a difuzoarelor și de tehnologie de anulare a sunetului. Atât scaunul șoferului, cât și cel al pasagerului din față au difuzoare montate în tetieră. Aceasta nu este o idee nouă, dar difuzoarele de pe tetieră se găsesc de obicei la mașinile decapotabile, unde muzica, apelurile telefonice și instrucțiunile de navigație trebuie să depășească zgomotul produs de vânt. De obicei, acestea nu se regăsesc în vehicule de lux mari și silențioase precum Infiniti QX80.

De asemenea, tehnologia de anulare a sunetului, în forme mai simple, nu este nouă. În general, aceasta funcționează prin utilizarea difuzoarelor pentru a crea unde sonore de compensare pentru a atenua sunetele nedorite. Dacă vă imaginați undele sonore ca o linie care urcă și coboară, apoi imaginați-vă că suprapuneți o a doua linie care urcă și coboară în direcții exact opuse, veți obține, în esență, o bandă plată. Cu alte cuvinte, niciun sunet.

Anularea sunetului în căști și în casetofonul auto este de obicei folosită pentru a elimina sunetele de fundal continue, cum ar fi zgomotul motorului. Este mult mai greu cu sunete precum muzica, care se schimbă mult de la un moment la altul.

În loc să se bazeze doar pe microfoane pentru a capta sunetele din aer, sistemul stereo Klipsch opțional din QX80 2025 citește piesa muzicală digitală care este redată – așa cum face pentru a o reda, oricum – și o poate folosi pentru a crea unde sonore de compensare din difuzoarele din jurul scaunului șoferului. Astfel, se creează o bulă de liniște în jurul șoferului, astfel încât un apel telefonic sau indicațiile de navigație care vin prin difuzoarele din tetieră pot fi auzite doar de șofer, în timp ce ceilalți din vehicul pot asculta muzică la volum maxim. Între timp, persoana de la celălalt capăt al apelului telefonic nu va auzi deloc muzica. Pentru ei, va fi ca și cum ar vorbi cu cineva într-o cameră liniștită.

QX80 reproiectat nu va fi pus în vânzare până anul viitor. Difuzoarele montate pe tetieră sunt un ingredient esențial în sistemul stereo de protecție a intimității de la Infiniti QX80.

Funcția de mascare a apelurilor funcționează numai dacă muzica este redată pe sistemul stereo. Dacă nu se aude muzică, celelalte persoane din SUV vor trebui să asculte apelul, dar va fi mai silențios decât în majoritatea celorlalte vehicule.

Și, în orice caz, toată lumea va trebui să asculte în continuare conversația șoferului. Dar, dacă apelul dvs. implică ceva jenant, puteți să vă asigurați că răspundeți întotdeauna doar cu “Da” și “Nu” la orice. Secretele tale vor fi în siguranță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău