joi, 18 aprilie, 2024
8.3 C
Chișinău
HomepageAdvertorialeValentina Uzun, fondatoarea brandului de uleiuri Biateca: „Tendința consumului produselor sănătoase este una în...

Valentina Uzun, fondatoarea brandului de uleiuri Biateca: „Tendința consumului produselor sănătoase este una în creștere la noi în țară”

Recomandate

„Ideile pot deveni afaceri prospere” – pentru aceasta uneori sunt necesari mai mulți ani de muncă, alteori o experiență vastă sau de mai multă perseverență.

Afacerea gestionată de Valentina Uzun a avut nevoie de toate acestea pentru dezvoltare, acum asigurând cu locuri de muncă sute de angajați, ajungând pe unele dintre cele mai atractive piețe de export, dar și realizând obiective economice deosebite.

În plus, una dintre cele mai importante realizări a fost crearea unei afaceri atractive și pentru copiii ei, care acum își asumă o parte din responsabilitățile companiei.

Pornind de la distribuția diferitor produse în magazinele din țară, au decis să dezvolte propriul produs, care ar asigura valorificarea resturilor rămase în urma procesării strugurilor de la fabricile de vin, pentru obținerea diferitor extracte.

Ulterior, au crezut în perspectiva unei afaceri de producere a uleiurilor din semințe de struguri, utilizând tehnologii ce ar permite păstrarea propritetăților acestora. Principala piața de export pentru acestea fiind China.

Provocările au dus la o nouă etapă de dezvoltare

Schimbările de pe piață i-au făcut să nu să se limiteze doar la uleiuri din semințe din struguri, ajungând o gamă variată, reunite sub brandul Biateca.

„În momentul în care nu am mai putut exporta uleiuri din semințe de struguri pe piața Chinei, din cauza restricțiilor privind țările de import impuse de această piață, am decis să extindem gama pentru a avea mai multe oportunități. Am analizat piața locală, pentru a determina materiile prime disponibile, orientându-ne în special pentru uleiuri din miez de nuci, armurariu, semințe de dovleac, in și altele”, povestește Valentina Uzun.

O nouă gamă de produse – „Gourmet”

Diversificarea produselor a continuat, iar următorul pas a fost producerea mixurilor, care și-au găsit rapid locul în rețetele culinare.

„Am testat diferite variante pentru a o crea pe cea perfectă. Gama Gourmet conține uleiuri obținute prin presare la rece și diferite condimente. Aceasta la fel a găsit un loc aparte pe mesele consumatorilor”.

Producătorii locali – parteneri importanți în dezvoltarea afacerii

Un ciclu închis de producere este ceea spre ce tinde compania. Acest lucru e posibil doar implicând producătorii locali și stabilind parteneriate cu aceștia.

„Având disponibilă materie primă omogenă, de calitate, nu poate fi pusă la îndoială nici calitatea produsului finit. De aceea este importantă cooperarea. În plus, predictibilitatea pe care o asigurăm producătorilor este importantă. Stabilind un parteneriat, aceștia sunt siguri de faptul că au unde își vinde recoltele la un preț stabil.

Avem și o trasabilitate cunoscând în ce condiții a fost crescută fiecare cultură, prezentând din timp care sunt cerințele pentru ca să obținem o materie finită calitativă. Doar un astfel de model este sustenabil. Vedem și credem că vom reuși să dezvoltăm, cu implicarea producătorilor, produse apreciate în Moldova și dincolo de hotarele ei”.

Piața locală – una cu perspective

Acum câțiva ani, consumatorii locali erau mai puțin informați despre avantajele consumului produselor sănătoase, astfel majoritatea antreprenorilor optau din start pentru export. Lucrurile însă s-au schimbat.

„Observăm perspective, o altă abordare a consumatorilor, aceștia sunt mai atenți și conștiincioși atunci când aleg produsele alimentare. De aceea, ne orientăm să satisfacem și cerințele acestei piețe. Evident, uleiurile presate la rece sunt mai scumpe comparativ cu uleiul obișnuit, însă acestea nici nu pot fi comparate după proprietăți. Stagnarea produsă de pandemie, război, respectiv scumpiri, ne afectează. Cu toate acestea, tendința consumului produselor sănătoase are vector pozitiv la noi în țară”.

Ținând cont de dorința de a fi mai aproape de consumatorul local, au ajuns parteneri ai majorității rețelelor de supermarketuri din țară, printre acestea numărându-se și Kaufland.

„Kaufland deține sortimentul cel mai bogat al produselor noastre și ne încurajează să dezvoltăm noi idei. Chiar dacă producem cantități mult mai mari decât cererea pe piața locală, este foarte importantă și aceasta. Astfel, unul dintre scopuri pe termen scurt ar fi crearea ambalajului mai comod pentru sticlele cu ulei ce sunt plasate pe rafturile Kaufland. În plus, dorim mult ca produsele noastre să ajungă și în magazinele Kaufland din România”.

Mai multe țări din UE – un alt obiectiv de export

Piețele dezvoltate, unde concurența este acerbă, mereu oferă și lecții de învățat.

„Trebuie zilnic să devii mai bun, să îmbunătățești activitatea, astfel nu stăm pe loc. Avem în listă câteva țări UE pe piețele cărora ne propunem să ajungă produsele noastre. Pentru a realiza acest obiectiv, lucrăm pentru a elabora o strategie amplă, pentru a ajusta toată activitatea cerințelor. Niciodată nu considerăm provocările un dușman, ci, mai degrabă, un stimul ce contribuie la o dezvoltare continuă”.

Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link.

Luminita Crivoi
Luminita Crivoi
Expert în agricultură

Citește și ›

Advertoriale