Şoferii de camioane așteaptă câte 240 de minute doar pentru controlul actelor la Galaţi, pe sensul de ieșire din România, conform Poliţiei de Frontieră a României. La Albiţa timpul constituie 40 de minute.
La ieşirea din Republica Moldova, TIR-urile așteaptă 30 de minute la Leușeni. Circa 90 de minute aceștia petrec la Giurgiulești până a le fi verificate documentele.
În același timp, camerele de supraveghere instalate la vamă se observă mai multe camioane la Sculeni și la Giurgiulești. Traficul de la Leușeni pare minim.
Amintim că punctul vamal de la Sculeni se află în proces de renovare. Așadar, transportatorii sunt îndemnați să treacă procedurile de control la celelalte posturi vamale.
Problema TIRurilor care stau zile în șir pentru a trece controalele vamale nu este una nouă, iar până la războiul din Ucraina șoferii așteptau circa 48 de ore. Ulterior, această perioadă a ajuns chiar și la cinci zile, iar transportatorii au adresa o solicitare conducerii țării, cerând soluții comune de la Chișinău și București.
Grupul de presă Realitatea a relatat de mai multe ori despre problemă, iar presa de peste Prut a realizat reportaje de la punctele vamale de cealaltă parte a hotarului. Oficialii de la București declarau că problema nu poate fi soluționată peste noapte, din cauza lipsei de infrastructură.
Situația părea să fie rezolvată după ce Natalia Gavrilița și Nicolae Ciucă au convenit despre vămuirea comună. La două săptămâni distanță, însă, au apărut noi imagini cu rândurile de camioane la hotar. Serviciul Vamal preciza pentru Realitatea că acestea se formează din cauza restricțiilor de trafic a vehiculelor de mare tonaj, care nu pot circula pe parcursul zile, în