Compania aeriană Lufthansa, pe marginea prăpastiei! O stewardesă face dezvăluiri

06 Iul. 2022, 12:59
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
06 Iul. 2022, 12:59 // Slider //  MD Bani

O însoțitoare de bord care lucrează de peste un deceniu pentru gigantul german al aviației civile susține, într-un interviu acordat Business Insider, că situația Lufthansa este critică.

„Nu m-am confruntat în toată cariera mea cu un haos cum am văzut în ultimele săptămâni. Pe scurt, Lufthansa este în pragul colapsului”, afirmă însoțitoarea de zbor, sub protecția anonimatului. „Dacă lucrurile continuă așa, tot sistemul se va prăbuși ca un castel de cărți de joc și nu cred că compania poate rezolva problemele prea curând. Iar aceste probleme sunt auto-provocate. În timpul pandemiei, linia aeriană a făcut reduceri masive în ceea ce privește pregătirea însoțitorilor de zbor”.

Printre altele Lufthansa a suspendat cursurile de „împrospătare” pe care trebuie să le urmeze personalul – ca urmare, numeroși însoțitori de zbor nu mai au permise valabile, și deci nu pot lucra. Acest factor s-a combinat cu noi infectări cu COVID-19 și cu un volum crescut de muncă pentru însoțitorii de zbor care încă au permise valabile.

Stewardesa care a vorbit cu Business Insider spune că, din aceste motive, turele suplimentare – când trebuie să înlocuiască colegi care sunt indisponibili – s-au dublat în ultima perioadă.

„Nici măcar nu mă mai pot baza pe zborurile unde sunt desemnată dinainte să lucrez de către Lufthansa. Deseori mă urc în avion la prima oră a dimineții și nu știu care va fi ultimul zbor de pe tura mea sau cât timp voi petrece în avion”, spune însoțitoarea de zbor. „Viața mea personală pur și simplu nu mai există”. „Rezultatul: întârzieri, anulări, o mulțime de pasageri furioși, iar problemele lor continuă și după ce s-au îmbarcat. Din cauza crizei de personal, sunt probleme nu doar la check-in și la controalele de securitate, dar și cu serviciile de la bord. Uneori nu e destulă mâncare sau nu e deloc mâncare. În cursul unui zbor recent, pasagerii au venit să ne întrebe dacă a mai rămas ceva de mâncare.”

Această situație, consideră ea, a fost cauzată doar de decizii proaste luate la vârful companiei aeriene.

În replică, Lufthansa a spus că întreaga industrie este afectată de probleme și că face tot posibilul pentru a recruta personal. Referitor la suspendarea cursurilor, compania spune că decizia a fost luată pe baza situației din timpul pandemiei și a estimărilor privind creșterea.

Lufthansa este a doua companie din Europa după numărul de pasageri. Până în 1994 a fost deținută de statul german, ulterior fiind privatizată. În timpul pandemiei, guvernul de la Berlin i-a oferit un ajutor financiar de 9 miliarde de euro – ajungând astfel să dețină 20% din companie.

Realitatea Live

03 Mai 2024, 15:41
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
03 Mai 2024, 15:41 // Actual //  Lupu Eduard

Comisia de licențiere a importului cerealelor și a răsăritei ia-r fi acordat licență de import companiei Trans Oil, controlată de milionarul Vaja Jhashi.

„În Vinerea Mare după masă și în forma online a fost convocată comisia de licențiere a importului cerealelor și floarei soarelui. Nu cred că data și ora au fost selectate întâmplător, când toată lumea este concentrată mai mult pe Sărbători Sfinte. Companiile din grupul Trans Oil au primit licențe pentru a aduce din Ucraina aproape 70 mii tone de răsărită. Am prezis acest lucru două săptămâni în urmă și mă tem că nu este ultima decizie cu permisiunea importului”, scrie reprezentantul Forței Fermierilor, într-o postare pe Facebook.

Slusari afirmă că cei, care au distrus în toamna 2023 cu prețuri derizorii sute de fermierii autohtoni și oricum nu au făcut stocuri suficiente pentru fabricile de procesare, acum vor importa materia primă la prețuri mai scumpe de la traderi străini. „Cei de la ministerul agriculturii, care ar trebui să intervină cu mecanismul de licențiere încă în primăvară 2023 sincron cu România și Bulgaria și care au permis dezastru pe piața internă și falimentarea agricultorilor mici, azi au acceptat importul”.

„Nimeni nu-și asumă responsabilitate pentru un dezmăț de proporție și tragedia social-economică a miilor de oameni de la sate. Trans Oil și Vaja rămân stăpânii agriculturii și ministerului acesteia”, conchide reprezentantul Forței Fermierilor.

În septembrie 2023, prețurile achizițiilor la floarea soarelui au atins minimele din ultimii 5 ani, afectând în special fermierii mici, care au fost nevoiți să vândă producția la prețuri deficitar de scăzute.  A fost perioada când unii fermieri mici, care nu sunt plătitori de TVA , erau nevoiți să comercializeze răsărita sub 5 lei per kg. Prețul de cost al semințelor de floarea soarelui anul trecut în medie a fost de 7,3 lei

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău