AIE vine cu vești bune! Prognozează o temperare a pieței petrolului în a doua jumătate a anului. Benzina se ieftinește

16 Iun. 2022, 12:47
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
16 Iun. 2022, 12:47 // Actual //  MD Bani

În ultimul său raport lunar pe piața petrolului din 15 iunie, Agenția Internațională pentru Energie (AIE) prognozează o posibilă reechilibrare a pieței petrolului în a doua jumătate a acestui an, datorită creșterii ofertei OPEC+ și eliberării de rezerve strategice, împreună cu creșterea temperată a cererii de petrol.

Potrivit raportului, capacitatea globală de rafinare a petrolului este programată să se extindă cu 1 mb/zi în 2022 și 1,6 mb/zi în 2023, Cu toate acestea, se așteaptă ca piețele produselor să rămână restrânse, cu o preocupare deosebită pentru aprovizionarea cu motorină și combustibili pentru aviație (kerosen).

„După șapte trimestre consecutive de extrageri considerabile de stocuri, încetinirea creșterii cererii și o creștere a ofertei mondiale de petrol până la sfârșitul anului ar trebui să ajute piețele mondiale de petrol să se reechilibreze. Totuși, AIE menționează în Raport că aceste așteptări s-ar putea dovedi de scurtă durată, pe măsură ce sancțiunile mai dure împotriva Rusiei vor intra deplin în vigoare, iar cererea de petrol din China își va reveni în urma ridicării restricțiilor generate de Covid-19.” se arată într-un comunicat publicat de Agenția pentru Eficiență Energetică (ANRE).

Cu toate acestea, tendințele curente de pe piața europeană arată un nivel tot mai ridicat al cererii, în special pentru motorină din cauza dependenței de livrările din Federația Rusă. Până la declanșarea războiului din Ucraina, importurile din Rusia reprezentau aproximativ 15% din consumul de motorină al Europei. La toți acești factori se adaugă și o scădere de procesare din centrul Europei generată de incidentul mecanic de la o unitate de distilare a țițeiului de la rafinăria Schwechat (Austria), fapt care a impus ca guvernul Ungariei să recurgă la eliberarea unei părți din rezervele strategice, conform Reuters.

În consecință, în cadrul ultimelor sesiuni de la burse, se atestă tendința  atipică de depășire a cotațiilor Platts la motorină pe cele de la benzină. O situație similară a fost înregistrată la sfârșitul lunii martie, începutul lunii aprilie atunci când prețurile la motorină chiar au depășit prețurile pentru benzină. Pentru comparație, dacă la 1 iunie, cotația Platts la benzină era mai mare decât cotația la motorină cu 99 $/tona, atunci la data de 15 iunie, cotația la motorină a depășit cu 42 $/tona pe cea de la benzină.

În acest context, ANRE a publicat prețurile la carburanți pentru mâine, 17 iunie, fiind atestată scăderea prețului la benzină după o perioadă îndelungată de creștere constantă.

Astfel, vineri, 17 iunie, benzina va fi mai ieftină cu 10 bani și va costa 33,80 de lei. În același timp, motorina se va scumpi și ajunge la 32,24 de lei.

 

Realitatea Live

19 Apr. 2024, 08:01
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
19 Apr. 2024, 08:01 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Rene Benko este omul care a stat în spatele Signal Holding, una dintre cele mai mari companii private din Austria care a activat în domeniul imobiliar şi care a fost cap de afiş în ceea ce avea să devină cel mai grav caz de faliment al unei companii imobiliare de la criza din 2008 şi până în prezent, notează businessmagazin.ro.

Drumul lui Benko către vârf n-a fost unul uşor. Magnatul cu o avere cândva estimată la aproape şase miliarde de dolari, a abandonat liceul la doar 17 ani şi a fost condamnat pentru dare de mită în 2012.

Atunci, Benko a cooperat cu Ivo Sander, fost prim-ministru croat pentru a-l convinge pe controversatul politician italian Silvio Berlusconi să scape Signal Holding de taxele pe care compania trebuia să le plătească pentru proiectele sale din Milano, scrie Wall Street Journal.

Benko, în vârstă de 46 de ani, a fost crescut într-o familie modestă din Innsbruck, un oraş austriac pitoresc situat în Alpi. După abandonarea liceului fostul magnat imobiliar s-a ocupat de transformarea mansardelor unor clădiri rezidenţiale în apartamente de lux, convingându-i pe rezidenţii reticenţi de la etajele inferioare să accepte planurile sale, oferindu-se să instaleze lifturi pe cheltuiala sa. În final, businessul său a devenit avantajos pentru tot cei implicaţi.

Pentru face pasul către imobiliare şi a deschide un business în toată regula austriacul a avut nevoie de bani serioşi. El a rezolvat problema finanţării după ce a convins un moştenitor al unei benzinării să vină cu cash pentru ideile sale de business. Odată ce problema banilor a fost rezolvată, Benko a dat undă verde proiectelor sale, iar imperiul său de business începea să capete contur la începutul anilor 2000. Două decenii mai târziu, mai exact în 2019, Signa Holding,se putea lăuda că deţine clădirea Chrysler din New York, una dintre cele mai emblematice asseturi imobiliare din lume.

Valoarea proprietăţilor raportate de principalele sale două companii imobiliare – Signa Prime şi Signa Holding – a crescut la 3,6 miliarde de euro în 2014, a depăşit 10 miliarde de euro în 2017 şi a sărit de 18 miliarde de euro până în 2020 – o creştere extraordinară într-un sector cu evoluţie lentă precum cel imobiliar.

Cu toate acestea, în ciuda succesului şi a rezultatelor raportate, Benko s-a lovit de o problemă care în doar doi ani a ajuns să-i scufunde imperiul: profitabilitatea companiei arăta fantastic, însă doar pe hârtie. În realitate, compania încasa pierdere după pierdere, creditorii şi investitorii băteau la uşa lui Benko după banii împrumutaţi, iar Signal Holding începea să se prăbuşească încet.

Între 2017 şi 2021, companiile lui Rene Banko raportau un profit de 3,4 miliarde de euro. Signa Holding a majorat din pix cifrele privind profitul, pentru că în caz contrar ar fi fost forţată să recunoască că se confruntă cu pierderi semnificative.

Tot în aceeaşi perioadă, Signa a făcut autorităţile austriece să ridice din sprâncene după ce a plătit dividende de 1,9 miliarde de euro, în ciuda faptului că încasase doar 1,6 miliarde de euro venituri din chiriile generate de clădirile sale, o situaţie cel puţin neobişnuită pentru un jucător imobiliar de mare anvergură.

Până în 2023, compania a fost forţată să renunţe la mai mult proiecte imobiliare, să lichideze o serie de business-uri mai mici şi să facă paşi în spate în timp ce continua să se confrunte cu scandaluri pe bandă rulantă şi să „sângereze” cash.

Lovitura finală pentru Signa Holding şi Rene Benko a venit în noiembrie 2023 când compania n-a reuşit să plătească o obligaţiune de 200 de milioane de dolari. Eşecul a declanşat o serie de falimente în lanţ care au culminat cu prăbuşirea totală a imperiului imobiliar construit de omul de afaceri austriac pe parcursul ultimilor 20 de ani.

După faliment, austriacul a ieşit din rândurile miliardarilor şi a dispărut în anonimitate. De numele lui  Benko, care cândva făcea parte din clasamentul Forbes ai celor mai bogaţi oameni de pe planetă, nu se mai leagă decât un grafic al averii realizat de celebra publicaţie şi un faliment ale cărui repercusiuni asupra lumii imobiliarelor nu sunt cunoscute nici astăzi în totalitate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău