(sondaj) Îmbrăcămintea și încălțămintea, în top. Ce cumpără moldovenii online și cât de des o fac

laptop (4)
Foto: Christin Hume

Moldovenii preferă să cumpere cel mai des online îmbrăcăminte, încălțăminte și produse de îngrijire personală. Potrivit unui sondaj realizat recent, achizițiile prin intermediul online-ului au scăzut în acest an, iar majoritatea oamenilor preferă să achite facturile încă prin metoda clasică.

Mai jos vedeți cum arată comerțul online în Republica Moldova.

Dumneavoastră faceți achitări online a facturilor?

Nu – 67,4 %; Da, deseori – 20,1 %; Da, uneori – 12,5 %.

Dacă da, achitați facturile mai des online sau in numerar?

Mai mult online – 34,5 %; Doar online – 34,1 %; Mai mult în numerar – 30,4 %; Nu știu/Nu răspund – 1 %.

Dumneavoastră faceți procurări de bunuri online?

Nu – 74,1 %; Da, uneori – 19,6 %; Da, deseori – 6,1 %; Nu știu/Nu răspund – 0,1 %.

Dacă da, cât de des?

Odată pe lună – 34,7 %; De câteva ori pe an – 32,6 %; O dată, de două ori pe an – 17,8 %; O dată pe săptămână – 9 %; Aproape zilnic – 2,7 %; De două-trei ori pe săptămână – 1,6 %; Nu știu/Nu răspund – 1,6 %.

Comparativ cu anul trecut, anul acesta ați făcut procurări online?

Mai puține – 44,6 %; La fel – 19,7 %; Cu vreo 10 %-20 % mai multe – 14,1 %; Mult mai puține – 10,6 %; Nu știu/Nu răspund – 4,1 %; Cu vreo 20-40 % mai multe – 3,7 %; Cu peste vreo 40 % mai multe – 3,2 %.

Când procurați bunuri online de unde cel mai des procurați, din țară sau de peste hotare?

De peste hotare – 51,7 %; Din țară – 44,8 %; Nu știu/Nu răspund – 3,5 %.

Atunci când procurați online din țară, de regulă cum achitați?

În numerar la livrare – 38,6 %; Cu cardul bancar la livrare – 38,5 %; Achitare online (mpay, internet banking) – 20,4 %; Nu știu/Nu răspund – 2,4 %.

Pe care din următoarele tipuri de mărfuri le procurați online?

Îmbrăcăminte și încălțăminte – 46,1 %-uneori; 30,9 %-deseori; 21,7 %-deloc.

Parfumerie și produse de îngrijire personală – 45,8 %-deloc; 36,2 %-uneori; 16,6 %-deseori.

Cosmetică – 53,2 %-deloc; 28,5 %-uneori; 16,8 %-deseori.

Produse alimentare – 61,4 %-deloc; 24,4 %-uneori; 12,8 %-deseori.

Muzică, filme, jocuri, aplicații – 70,9 %-deloc; 19 %-uneori; 8,7 %-deseori.

Medicamente și produse pentru sănătate – 72,7 %-deloc; 20,5 %-uneori; 5,4 %-deseori.

Băuturi alcoolice – 92,6 %-deloc; 4,1 %-uneori; 1,9 %-deseori.

Produse de tutun (inclusiv țigări) – 94,1 %-deloc; 4 %-uneori; 0,5 %-deseori.

Care este suma medie pentru o achiziție online?

34,3 % – de la 201 lei la 500 de lei;
25,7 % – de la 501 lei la 1000 de lei;
12,3 % – de la 100 de lei la 200 de lei;
10,8 % – de la 1001 lei la 2000 de lei;
6,1 % – până la 100 de lei;
4,9 % – de la 2001 lei la 5000 de lei;
Nu știu/Nu răspund – 3,1 %;
2,8 % – de la 5001 lei la 10 mii de lei.

Sondajul a fost realizat de Institutul de Științe Politice și Relații Internaționale „Ion I.C Brătianu” (ISPRI) din România, Institutul pentru Dezvoltare și Inițiative Sociale (IDIS) „Viitorul” și Centrul de Investigații Sociologice și Marketing „CBS Research” din Republica Moldova pe un eșantion de 1106 persoane, cu vârstă de 18 ani și mai mult, în perioada 5-14 mai. Sondajul are o eroare maximală de +2.8 %

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente