S-a ieftinit uleiul de floarea soarelului: Produsul a ajuns să coste cu 13 lei mai puțin, după ce a fost inclus în lista produselor de primă necesitate
Una dintre cele mai mari rețele de magazine a redus cu circa 30% prețul uleiului de floarea soarelui. Astfel, uleiul ambalat în sticle de plastic de 955 ml costă acum pe raftul magazinelor 34-35 de lei, comparativ cu prețul anterior de 46-48 de lei. Adică avem o ieftinire cu 12-13 lei sau cu aproximativ 25%, scrie mold-street.
Foto: Trans-Oil

Ieftinirea survine după ce săptămâna trecută Comisia pentru Situații Excepționale a decis, că pe perioada stării de urgență, uleiurile dezodorizate vor face parte din lista produselor social importante, prețul de comercializare a căror este reglementat.

„În condițiile în care Grupul Trans-Oil a respectat promisiunea de a nu crește prețul la uleiul rafinat pentru piața internă pe o perioadă de 60 zile, începând cu data de 1 martie 2022, și în pofida faptului că Grupul continuă să înregistreze pierderi din vânzarea uleiului pe piața internă (fapt semnalat și Consiliului Concurenței), acționarii Grupului Trans-Oil au luat decizia de a menține prețul actual al producătorului de 29,1 lei (TVA inclus) pentru o sticlă de ulei „FLORIS” pe piața internă a Republicii Moldova, valabil de la data instituirii situației excepționale de către Parlamentul Republicii Moldova până în prezent”, se arată într-un comunicat emis de Trans-Oil.

Litrul de ulei vegetal a ajuns să coste 50 de lei, mai scump cu 25%. Uleiul ambalat în sticle de plastic de 955 ml costă de la 48 la 50 de lei față de prețul anterior de 36-39 de lei. Adică s-a scumpit cu 12 lei sau cu aproximativ 25%.

Fostul deputat al Platformei DA, Alexandr Slusari, a cerut de la Consiliul Concurenței demararea anchetei pe faptul scumpirii. Acesta acuză compania Trans Oil Oficial că a profitat de situația foarte dificilă cu exportul produselor agricole din Ucraina și a început să cumpere producția de acolo cu prețuri reduse. „A micșorat prețul de achiziționare a materiei prime, a majorat semnificativ venitul de la exportul de floarea soarelui și porumbului, a lăsat mulți agricultori din Moldova cu producția la elevatoarele și fără posibilitatea comercializării acesteia, iar acum, compania a hotărât să ridice brusc prețul - Așa arată economia monopolizată”, a scris Slusari. În context, cesta declară că așteaptă „deja mult timp răspuns cu acțiuni concrete din partea autorităților abilitate”.

Consiliul Concurenței a anunțat că investighează cauzele scumpirii uleiului vegetal. Instituția a cerut documentele și informațiile relevante de la producătorul de ulei de floarea-soarelui pentru a elucida aspectele ce țin de prețul majorat.


Pub