‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
6.1 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleMerele moldovenești, livrate în 18 țări în aprilie: „Fiecare trebuie să investească bani și...

Merele moldovenești, livrate în 18 țări în aprilie: „Fiecare trebuie să investească bani și timp în marketing, așa cum în livadă”

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Merele moldovenești au fost exportate în luna aprilie către 18 destinații. Potrivit informațiilor asociației Moldova Fruct, per total, în luna aprilie fermierii autohtoni au exportat în aprilie 2022 peste 25 de mii de tone de mere.

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, au fost exportate cu aproximativ 5 mii de tone mai mult. Cu toate acestea, anterior, din cauza războiului din Ucraina și problemele de logistică generate de acesta, ăn frigiderele din țară au mai rămas aproximativ 60 de mii de tone de mere.

Situația în sector a devenit critică, iar exporturile de probă în alte țări sunt esențiale pentru a depăși problema.

Cele mai mari cantități, tradițional, au fost exportate pe piața rusă – peste 17,3 mii de tone. Pe locul doi după volumul de mere importat s-a clasat Belarus – peste 3 mii de tone.

1,87 de mii de tone de mere au fost exportate în România, iar 427 de tone au fost exportate în Arabia Saudită, în Irak – 303 tone, Uzbekistan – 224 de tone, Armenia – 164 de tone, iar în Georgia – 163 de tone.

Totodată, peste o sută de tone de mere au fost exportate în Emiratele Arabe Unite și Qatar.

‹ adv ›

Producătorii, asociațiile, dar și organizațiille din sectorul horticol depun eforturi pentru a identifica piețe alternative pentru merele moldovenești.

„Considerăm că Republica Moldova trebuie să negocieze cu UE liberalizarea exporturilor de fructe în stare proaspătă sau cel puțin triplarea contingentelor tarifare stabilite la importul fără taxe a fructelor moldovenești conform Acordului de Asociere și Liber schimb dintre UE și RM. În plus, este necesară urgentarea negocierilor cu Republica Arabă Egipt, în vederea liberalizării exporturilor de mere, fructe uscate și nuci din Moldova și a importului de citrice din această țară.

Acum, este foarte importantă implicarea tuturor producătorilor și exportatorilor în activități de promovare a exporturilor pe piețe noi. Fiecare trebuie să investească bani și timp în marketing așa cum investim în livadă, frigider și casă de ambalare”, au menționat reprezentanții asociației.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›