Revoltaţi la culme, pasagerii spun că au început să scoată mai mult din buzunare pentru un bilet încă acum câteva zile, atunci când a fost repus în circulaţie unul din cele cinci trenuri modernizate în România, după ce timp de mai bine de un an s-a prăfuit în depourile Căii Ferate. Oamenii ridică neputincioşi din umeri şi spun că nu vor face faţă noilor tarife.

Noile tarife sunt calculate în funcţie de clasa vagonului. Cele mai scumpe bilete sunt pentru clasa întâi, iar cele mai ieftine la clasa a treia, care sunt şi cele mai solicitate. Aşa că, mulţi dintre pasageri sunt nevoiţi să stea şi în picioare pentru a ajunge la destinaţie, căldura fiindu-le un test greu de rezistenţă.

Unii călători nici în picioare nu au avut loc în vagonul de clasa trei, care era supraaglomerat şi au ales tamburul trenului, deşi, acest lucru este interzis. La vagoanele de clasa întâi şi doi, călătorii puteau fi însă număraţi.

Precizăm că garniturile modernizate în România, pentru care statul a plătit 12 milioane de euro, au fost scoase din circulaţie în luna martie a anului trecut, după ce unul dintre trenuri a luat foc din cauza supraîncălzirii generatorului. Ulterior, directorul firmei Remar Paşcani, care a efectuat lucrările, a invocat proasta gestionare a garniturilor din partea CFM.

Trenurile renovate fac subiectul unui dosar penal deschis de Centrul Naţional Anticorupţie, după ce un grup de deputaţi a depus o plângere invocând cheltuieli de reabilitare, în opinia lor, exagerate aprobate de fostul ministru al Transporturilor, Anatol Şalaru. Ce-i drept, deocamdată, nimeni nu are statut de bănuit.