MIDR nu va modifica decizia privind repartizarea licențelor CEMT: Am respectat legislația

Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale nu va revizui modul în care au fost repartizare autorizațiile CEMT pentru transportatorii, a declarat pentru UNIMEDIA consiliera ministrului Spînu.

Foto: UNIMEDIA

Comunicatoarea a declarat pentru UNIMEDIA că decizia a fost luat în conformitate cu toate prevederile legale. Întrebată dacă este posibilă revizuirea deciziei după ce transportatorii s-au arătat nemulțumiți și au acuzat ministrul de abuzuri, Alina Merlici a declarat că nu este posibilă o astfel de opțiune.

Transportatorii și-au exprimat „profunda nedumerire și îngrijorare în contextul gravei încălcări ale legislației în cadrul procesului de repartizare a autorizațiilor CEMT care a avut loc pe data de 1 aprilie”. „Comisia a repartizat autorizațiile neridicate către 58 de operatori de transport, 15 dintre care însă sunt beneficiari deja în cadrul procedurii primare și prin urmare nu aveau dreptul să primească autorizații noi, fapt ce reprezintă un abuz”, declară transportatorii. Aceștia solicită anularea deciziei.

Totodată MIDR a declarat că după 2 tentative de a convoca ședința CEMT, s-a reușit desfășurarea acesteia însă în lipsa reprezentanților Uniunii Transportatorilor și Drumarilor și Asociației Internaționale a Transportatorilor Auto, care au refuzat prezența în cadrul Comisie, încercând în mod nejustificat să boicoteze a treia oară desfășurarea ședinței. La ședință s-a discutat despre „inițierea procesului de alocare a autorizațiilor multilaterale CEMT nedistribuite” și s-a convenit în urma discuțiilor și a votului pro unanim, alocarea autorizațiilor CEMT nedistribuite, conform Regulamentului privind eliberarea și utilizarea autorizațiilor nr. 257 din 2017. Astfel, operatorii de transportat eligibili pot depune solicitările de obținere a autorizațiilor în perioada 5-15 aprilie 2021.

Mai mulți transportatori s-au arătat nemulțumiți de repartizarea autorizațiilor. Aceștia spun că o astfel de modalitate face repartizarea conform actualei proceduri, face ca unii să primească în proporție de 100% din mărimea parcului, pe când alți operatori, cu investiții mult mai mari, pentru 33% din parc. „O astfel de poziție ar submina investițiile în domeniul transportului marfar”, spuneau transportatorii.

De partea cealaltă, Andrei Spînu a declarat că repartizarea este realizată echitabil. „Încă din luna august, anul trecut, am zis că voi susține repartizarea corectă a autorizațiilor, respectând legea și susținând pe cei care au fost neîndreptățiți pe parcursul timpului”, a spus Spînu.


Pub