Nu are cine să plătească! În Franța, un superyacht confiscat creează bătăi de cap, nu doar proprietarului

04 Apr. 2022, 15:42
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
04 Apr. 2022, 15:42 // Au Bani //  MD Bani

Reprezentanții unui șantier naval francez spun că nu știu pe cine să factureze pentru taxele de acostare acumulate de un superyacht de 120 de milioane de dolari reținut. Reuters menționează că iahtul aparține lui Igor Sechin, CEO al gigantului petrolier Rosneft, care se află acum pe listele de sancțiuni ale UE și SUA.

Alice Boisseau, ofițer de comunicare la Șantierele Navale La Ciotat, a declarat pentru Reuters că compania „continuă să factureze” taxe de acostare pentru iahtul reținut, Amore Vero. În acest context, compania nu știe cine trebuie să plătească.

Potrivit autorităților franceze, Amore Vero este deținută de o companie condusă de Igor Sechin, CEO al gigantului petrolier rus Rosneft. Nava de 86 de metri a fost reținută pe 3 martie. Sechin a negat că iahtul aparține companiei.

Amore Vero valorează aproximativ 120 de milioane de dolari și poate găzdui un total de 42 de oaspeți și membri ai echipajului, potrivit SuperYacht Fan. Are o piscină care se transformă într-o platformă pentru elicopter și o terasă la soare cu jacuzzi, potrivit Oceanco, producătorul său.

Două firme care deservesc Amore Vero au declarat pentru Reuters că autoritățile franceze nu le-au spus despre statutul juridic al iahtului după confiscare, ceea ce înseamnă că nu era clar cine trebuia să plătească pentru acostare sau alte taxe de întreținere.

Oficialii francezi au declarat că proprietarul Amore Vero era responsabil pentru acoperirea costurilor de acostare și întreținere într-un moment în care statul avea custodia navei, a raportat Reuters.

Sechestrarea Amore Vero a venit la scurt timp după ce Sechin a fost inclus pe listele de sancțiuni ale UE și SUA în urma invaziei Rusiei în Ucraina.

Realitatea Live

03 Mai 2024, 13:07
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
03 Mai 2024, 13:07 // Actual //  Lupu Eduard

Ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, a adus claritate în dezbaterea publică privind lucrările și costurile de construcție pentru infrastructura de la Punctul de Trecere a Frontierei Leova – Bumbăta, prin publicarea tuturor documentelor relevante care au stat la baza acestui proiect.

Prin intermediul unei postări pe platforma de socializare Telegram, ministrul a explicat detaliat cele patru etape ale proiectului:

Etapa 1 a constat în construcția unui drum de acces de la punctul de trecere a frontierei de stat Leova-Bumbăta către strada Podul de Flori, cu o lungime de 2,01 km, având două benzi de circulație și două benzi de încadrare, precum și o secțiune de racordare cu podul de pontoane și platforma punctului de trecere a frontierei.

Etapa 2 a presupus construcția și amenajarea platformei punctului de trecere a frontierei, pe o suprafață de aproximativ 11.500 de metri pătrați.

Etapa 3 a inclus construcția și amenajarea platformei de parcare, pe o suprafață de aproximativ 13.000 de metri pătrați.

Etapa 4 a constat în construcția unui drum de ocolire a orașului Leova, pe o lungime de 1,5 km, care a inclus și amenajarea unei străzi de acces către acest drum de ocolire.

Ministrul Spînu a subliniat că acest proiect reprezintă un punct de referință important în infrastructura Republicii Moldova, fiind primul pod peste Prut construit de la independența țării și a evidențiat transparența procesului prin publicarea tuturor documentelor relevante legate de acest proiect.

Costul lucrărilor de construcție a drumului de acces – 3,6 km – și a infrastructurii punctului de frontieră Leova – Bumbăta se ridică la suma de 252,23 milioane de lei, iar finalizarea lucrărilor era planificată pentru luna noiembrie a acestui an. Iinițial, pentru construcția drumului erau prevăzuți 260 de milioane de lei.

Un calcul elementar arată că fiecare kilometru de drum a costat 84 de milioane de lei, fiind cel mai scump drum construit vreodată în Republica Moldova.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău