Ministerul Infrastructurii pune punct pe scandalul privind repartizarea autorizațiilor: Ce s-a decis la ședința Comisiei CEMT, boicotată de transportatori
După 2 tentative de a convoca ședința CEMT, ieri s-a reușit desfășurarea acesteia însă în lipsa reprezentanților Uniunii Transportatorilor și Drumarilor și Asociației Internaționale a Transportatorilor Auto, care au refuzat prezența în cadrul Comisie, încercând în mod nejustificat să boicoteze a treia oară desfășurarea ședinței, anunță ministerul Infrastructurii. Ieri, la ședință s-a discutat despre „inițierea procesului de alocare a autorizațiilor multilaterale CEMT nedistribuite” și s-a convenit în urma discuțiilor și a votului pro unanim, alocarea autorizațiilor CEMT nedistribuite, conform Regulamentului privind eliberarea și utilizarea autorizațiilor nr. 257 din 2017. Astfel, operatorii de transportat eligibili pot depune solicitările de obținere a autorizațiilor în perioada 5-15 aprilie 2021.
Foto: alita.md

„Inițierea redistribuirii autorizațiilor multilaterale CEMT, repartizate și neridicate în termen de 1 lună de la aprobarea listei operatorilor de transport rutier, cărora le-au fost repartizate. În cazul dat, conform prevederilor Codului Transporturilor Rutiere, autorizațiile CEMT repartizate și neridicate în termen de 1 lună de la aprobarea listei operatorilor de transport rutier, vor fi redistribuite transportatorilor care nu au beneficiat de autorizații CEMT. (Potrivit prevederilor art. 3134, alin. (2) din Codul Transporturilor Rutiere și pct. 85 din Regulamentul privind eliberarea și utilizarea autorizațiilor de transport rutier ,,autorizațiile multilaterale CEMT repartizate şi neridicate în termen de 1 lună de la aprobarea listei operatorilor de transport rutier cărora le-au fost repartizate, sunt retrase și redistribuite operatorilor de transport rutier care nu au beneficiat de autorizaţii CEMT, în ordinea cronologică de înregistrare în sistemul informațional „e-Autorizaţie transport”)

Astfel, în urma discuțiilor purtate în cadrul Comisiei și a votului pro unanim s-a convenit repartizarea autorizațiilor CEMT neridicate, categoria EURO VI - 16 unități și categoria EURO V - 42 unități pentru operatorii de transport care nu au beneficiat de astfel de autorizații”, se arată în comunicat.

Autorizațiile multilaterale CEMT se atribuie Republicii Moldova anual, conform deciziei Secretariatului Forului Internațional de Transport, în vederea facilitării transporturilor auto internaționale de mărfuri şi posibilității utilizării mai eficiente a parcului de vehicule pe teritoriile celor 43 state membre.

Mai mulți transportatori s-au arătat nemulțumiți de repartizarea autorizațiilor. Aceștia spun că o astfel de modalitate face repartizarea conform actualei proceduri, face ca unii să primească în proporție de 100% din mărimea parcului, pe când alți operatori, cu investiții mult mai mari, pentru 33% din parc. „O astfel de poziție ar submina investițiile în domeniul transportului marfar”, spuneau transportatorii.

De partea cealaltă, Andrei Spînu a declarat că repartizarea este realizată echitabil. „Încă din luna august, anul trecut, am zis că voi susține repartizarea corectă a autorizațiilor, respectând legea și susținând pe cei care au fost neîndreptățiți pe parcursul timpului”, a spus Spînu.


Pub