Vânzarea carburanților doar în baza cartelelor de client se amendează de până la 6 000 de lei. Protecția Consumatorilor vine cu recomandări

În contextul situației create de Stațiile de alimentare cu produse petroliere și a multiplelor apeluri telefonice parvenite la lina fierbinte, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței vine cu mai multe atenționări și precizări.

Foto: UNIMEDIA

În contextul situației create de Stațiile de alimentare cu produse petroliere și a multiplelor apeluri telefonice parvenite la lina fierbinte, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței vine cu mai multe atenționări și precizări.

Refuzul nejustificat de comercializare a produselor petroliere, precum și limitarea cantității de combustibil vândută pentru alimentarea mijloacelor de transport constituie încălcare a intereselor economice ale consumatorilor, iar acțiunile comercianților pot fi tratate sub aspectul practicilor comerciale incorecte.

Totodată, unii consumatori sesizează neacceptarea de către Stațiile PECO a achitărilor cu cardul bancar, prin intermediul POS-terminalelor, astfel refuzând alimentarea mijlocului de transport cu carburanți.

Aceste nereguli trebuie iminent curmate, iar pentru aceasta, fiecare consumator care se confruntă cu asemenea situații, este în drept să sesizeze Agenția, cu prezentarea dovezilor video, audio, foto fixate cu mijloacele tehnice disponibile.

Concomitent, pentru protejarea drepturilor și intereselor economice ale consumatorilor, Agenția atenționează:

Consumatorul de produse petroliere are dreptul la informații complete, veridice și precise despre principalele caracteristici calitative și cantitative ale produselor petroliere pe care le cumpără.

Stația PECO trebuie să aibă un semn de firmă și să-l amplaseze în loc vizibil.

La stația PECO se vor afișa, în loc vizibil, numele și prenumele vânzătorului, copia de pe licența pentru comerț cu amănuntul, orarul, principalele tipuri de produse petroliere aflate în vânzare, prețul lor cu amănuntul.

Comercializarea cu amănuntul a produselor petroliere se face la stațiile PECO prin dispozitiv de alimentare utilat cu aparate de casă și de control cu memorie fiscală conectate la distribuitor.

Încălcarea de către stațiile de alimentare cu produse petroliere a prevederilor legale atrage după sine răspunderea contravențională, conform legii.

În acest sens, APCSP recomandă consumatorilor să sesizeze autoritatea prin înaintarea unei petiții cu dovezile confirmative, care poate fi depusă fizic la sediul Agenției, prin scrisoare la Poșta Moldovei și on-line, prin intermediul paginii web oficiale http://consumator.gov.md/ rubrica Depunerea reclamațiilor, fiind aplicată semnătura electronică.

Iar pentru orice informație, sugestie, propunere nu ezitați să apelați la numărul telefonului de contact (022 51 51 51) și adresa paginii web oficiale ale Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței http://consumator.gov.md/.

Centrul Național pentru Protecția Consumatorilor a atenționat ieri că fiecare tranzacție comercială refuzată nejustificat este pasibilă de a fi sancționată cu amendă în valoare de la 1500 la 3000 lei aplicată operatorului de la pompă și cu amendă de la 3000 la 6000 lei aplicată administratorului stației.


Pub