‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
vineri, 19 aprilie, 2024
7.2 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleCum să faci fotografie de produs pentru online: 9 sfaturi pentru agricultori

Cum să faci fotografie de produs pentru online: 9 sfaturi pentru agricultori

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Când vorbim despre afacerile cu produsele agricole, una din posibilitățile de creștere a vânzărilor pentru agricultori este comerțul pe internet.

Producătorii locali s-au adaptat condițiilor pandemice și își prezintă marfa pe platformele din mediul online, iar clienții comandă de acasă.

În acest context, fotografia de prezentare a produsului și anunțul de promovare sunt decisive. Vă prezentăm 9 sfaturi pe care să le urmați pentru a realiza o fotografie calitativă, informativă și atractivă:

1. Schițează ideea de fotografie pe foaie sau în telefon

Pregătește-ți bine tema pentru acasă înainte de a începe ședința foto a produselor, acest lucru presupune realizarea schemei pe foaie sau în telefon a ceea ce dorești să vezi în imaginea finală (de exemplu, câte produse și ce accesorii vrei să incluzi pe o fotografie, inclusiv poziționarea lor în cadru).

Dacă fotografia va fi realizată în câmp, schițează tot ce dorești să incluzi în unghiul din care dorești să realizezi fotografia.

2. Alege stilul care vrei să-ți definească afacerea sau gama de produse

Stilul fotografiilor publicate pe pagina ta web sau pe conturile de pe rețelele sociale este cel care îți definește afacerea și îl face pe client să deosebească produsul tău din mulțime.

În acest sens, stilul de bază a fotografiei de produs poate fi  divizată în patru categorii: modern, rustic, retro/vintage și minimalism.

Stilul pe care-l alegi să-ți definească gama de produse îl poți realiza prin intermediul accesoriilor și luminilor adăugate la produsul fotografiat.

‹ adv ›
  • Stilul modern poate fi recunoscut prin obiecte/accesorii, precum: vaze din sticlă sau ceramică, suporturi din piatră șlefuită, lemn prelucrat, beton sau poate fi subliniat cu ajutorul iluminării compoziției, utilizând jeturi de lumină tare sau culori neon, ce vor conferi fotografiei o notă de „prospețime”;
  • Stilul rustic amintește de modul de trai al bunicilor noștri și poate fi reprezentat prin texturi din lemn natural, pânză de sac, obiecte vechi de bucătărie;
  • Stilul retro/vintage este tipic secolelor XIX-XX și se face remarcat printr-o gamă diversă de culori și accesorii tipice acelor vremuri: de la pipe pentru fumat la casetele pentru magnetofoane;
  • Stilul minimalist este apropiat tendințelor „moderne” și scoate în evidență obiectul din cadru, utilizând materiale netede, țesături fine, jocul de umbre. Acest stil poate fi combinat și se poate regăsi în oricare din celelalte stiluri menționate mai sus.

3. Fotografia în câmp – argument al originii și calității produsului în fața cumpărătorului

Când lucrăm cu fotografia de produs în domeniul agricol este firesc să ne gândim și la mediul în care produsele au crescut, iată de ce îți recomandăm să apelezi la fotografia de câmp, drept argument al calității în fața cumpărătorului.

Așadar, dacă intenționezi să faci fotografie în aer liber, în câmp sau în seră, atunci recomandarea noastră este să folosești la maximum lumina naturală, și anume „orele de aur”, adică dimineață devreme sau seara la apus.

‹ adv ›

Pentru a evidenția conturul obiectelor pe care vrei să le fotografiezi, sursa de lumină, care în cazul nostru este soarele, trebuie să fie poziționată în spate sau lateral. Vremea înnorată este, de asemenea, o sursă bună de lumină omogenă care permite realizarea imaginilor calitative, norii servind drept „softbox”. 

Totodată, dacă există necesitatea de a fotografia obiectele mari, cum ar fi tractorul, alege ca acesta să fie în amplasat pe planul doi al compoziției. 


4. Optează pentru obiecte și accesorii în compoziția fotografică
Utilizarea recuzitei și  accesoriilor în compoziția dumneavoastră va genera un plus de creativitate fotografiei de produs. Elemente de recuzită pot fi florile, țesături, veselă, chiar și mici instrumente sau echipament folosit la producere și procesare. Odată aleasă, recuzita trebuie să ajute la îmbunătățirea experienței vizuale și să contribuie la evidențierea produsului propus spre vânzare indiferent de locul în care este plasată. Recuzita, la fel, sunt elementele prin care redați stilul companiei sau gamei de produse.

5. Alege și combină corect culorile care vor domina în fotografie

Armonia culorilor este o adevărată artă, care însă poate fi învățată în procesul de lucru. Așadar, accentuează compoziția ta prin utilizarea unei singure culori mai aprinse, menită să atragă  privirea potențialilor clienți, iar alte două – trei nuanțe care se regăsesc în fotografie trebuie să fie mai neutre, așa încât să evidențieze culoarea principală. Pentru asta, există palete de combinare a culorilor care îți vor fi de mare ajutor.


6. Construiește un cadru corect

Poziționarea produsului în cadru este foarte importantă. Mai intâi, privirea umană atrage atenția în partea dreaptă, în colțul de jos al ecranului, din acest considerent, produsul de bază propus spre vânzare este bine să fie poziționat anume în acest loc.

7. Folosește lumina naturală

Atunci când realizezi fotografii de produs, nu este recomandat să folosești blitzul. Acesta poate să modifice culoarea reală a produsului și să ascundă anumite umbre care, în mod natural, conferă frumusețe produsului.

8. Formulează un anunț de promovare atractiv

Imaginile sunt importante, dar impactul va fi și mai mare dacă înveți să-ți vinzi produsul și prin cuvinte. Pentru a scrie un anunț de promovare bun, începe prin a pune pe hârtie informațiile relevante despre produsul tău.

Alege cuvinte pe înțelesul publicului tău și încearcă să construiești conexiuni emoționale cu potențialii cumpărători.

9. Inspiră-te de la cei mai buni  

Pentru un plus de creativitate, urmărește pe rețelele de socializare oameni care creează fotografii, cei care postează imagini relevante produsului propriu. 

Și, pe final, cel mai important detaliu, nu uita să ștergi camera telefonului înainte de a fotografia.


Notă: Acest articol face referință la informațiile din cadrul atelierelor media „fotografia de produs în agricultură și crearea anunțului de promovare a produsului” organizate în cadrul proiectului FAO Moldova „Fondul multidisciplinar pentru promovarea ocupării forței de muncă decente și a integrării socio-economice a migranților reveniți în zonele rurale în contextul COVID-19”. 

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›