Noi funcții și instrumente YouTube: Afacerile cu NFT, oficial în atenția sa în 2022

14 Feb. 2022, 17:56
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
14 Feb. 2022, 17:56 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Gigantul YouTube a anunțat oficial, într-o postare pe blogul său, care sunt noile funcții și instrumente introduse în 2022 în platformă și spune, printre altele, că anul acesta creatorii online se vor putea bucura de noile tehnologii precum blockchain și NFT, pentru a dezvolta relația cu fanii lor, scrie startupcafe.ro.

Neal Mohan, CPO (Chief Product Officer) YouTube, a anunțat, joi, într-un anunț pe blogul platformei de streaming, care sunt noile produse, instrumente și funcții din acest an, oferite creatorilor de conținut, utilizatorilor și partenerilor.

Mohan a explicat că pe lângă îmbunătățirea funcției YouTube Shorts, disponibilă din 2020, și dezvoltarea unor formate precum scurtmetraje, live și VOD (video on demand), YouTube va introduce și alte oportunități pentru creatori, precum Web3 și tehnologia blockchain și NFT.

„Web3 deschide, de asemenea, noi oportunități pentru creatori. Credem că noile tehnologii precum blockchain și NFT le pot permite creatorilor să construiască relații mai profunde cu fanii lor. Împreună, vor putea să colaboreze la noi proiecte și să facă bani în moduri care nu erau posibile până acum. De exemplu, oferirea unei modalități verificabile pentru fani de a deține videoclipuri unice, fotografii, artă și chiar experiențe de la creatorii lor preferați ar putea fi o perspectivă convingătoare pentru creatori și publicul lor. Sunt multe lucruri de luat în considerare pentru a ne asigura că abordăm aceste noi tehnologii în mod responsabil, dar credem că există și un potențial incredibil”, a anunțat Neal Mohan pe blogul YouTube.

El a mai completat că „în toate aceste formate veți vedea și mai multe modalități de a ajuta creatorii să câștige bani și să construiască o afacere. În 2021, am atins 2 milioane de creatori în Programul de parteneriat al YouTube, cu 10 moduri prin care aceștia pot câștiga bani. Toată această muncă ține cont de feedback-ul creatorilor”.

Despre acest lucru am mai scris în ianuarie 2022 pe StartupCafe.ro, când spuneam că gigantul tech și-a definit prioritățile pentru anul acesta și anunța că printre susținerea activității creatorilor online de pe platformă, protejarea comunității și inovație, are în vedere și afacerile cu NFT.

YouTube spunea, într-o scrisoare anuală semnată de CEO-ul său, Susan Wojcicki, că în 2021 lumea crypto, cea a jetoanelor nefungibile (NFT) și DAO (acronim pentru organizații autonome descentralizate) a scos la iveală o oportunitate de a crește legătura dintre creatorii online și fanii lor, iar acum, compania confirmă că va permite creatorilor de conținut să „facă bani în moduri care nu erau posibile până acum”.

În 2021, afacerile cu NFT au fost la modă. Inițialele NFT vin de la non-fungible token. Token-ul este o dovadă care îi dă posesorului acces la o valoare digitală. Caracterul non-fungibil presupune că token-urile nu pot fi replicate. Aceste caracteristici fac din NFT-uri bunuri digitale unice, iar asta suscită interesul colecționarilor.

NFT-urile căutate de colecționari nu au o existență fizică, palpabilă, ele „trăiesc” pe platforme blockchain. De exemplu, fondatorul rețelei Twitter, Jack Dorsey, și-a scos la licitație primul mesaj postat vreodată pe rețeaua sa socială, iar cineva a plătit aproape 3 milioane de dolari pe el.

Acea postare pe Twitter, care datează din anul 2006, a fost scoasă la licitație sub formă de NFT pe blockchain-ul Ethereum. Licitația a fost organizată pe platforma Valuables by Cent.

Și Tim Berners-Lee, inventatorul World Wide Web, a vândut la licitație un NFT cu codul sursă  al www. El a obținut 5,4 milioane de dolari pentru acest activ unic, neduplicabil, generat pe blockchain, un „artefactul virtual” dorit de colecționari.

Realitatea Live

25 Apr. 2024, 11:37
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
25 Apr. 2024, 11:37 // Actual //  Lupu Eduard

Jumătate dintre companiile imobiliare din Europa Centrală (49%) estimează că investițiile în domeniu vor crește în acest an și doar 19% se așteaptă la o scădere (față de 51% în 2023), pe fondul îmbunătățirii percepției cu privire la potențialul de creștere din această piață, potrivit studiului Deloitte Real Estate Confidence Survey for Central Europe 2024, citat în comunicatul de presă.

„De altfel, 40% din participanții la studiu anticipează o creștere a activității pe piață în acest an, față de 15% cu un an în urmă, iar proporția celor care prevăd o scădere s-a redus la 16%, de la 57% în 2023. În acest context, investitorii intenționează să se concentreze pe proiecte noi (31%) sau pe atragerea de fonduri pentru plasamente viitoare (19%). O treime dintre aceștia se așteaptă ca eficiența portofoliului lor să se îmbunătățească, de două ori mai mulți decât cei care estimează o deteriorare a acesteia. Sectorul industrial este în continuare perceput ca fiind cel mai competitiv (31%), urmat de cel rezidențial (21%)”, potrivit studiului Deloitte.

Conform comunicatului, în rândul dezvoltatorilor, cea mai importantă tendință în 2024 pare a fi reprofilarea pe alte segmente ale pieței, având în vedere că un sfert dintre aceștia iau în calcul o astfel de schimbare. Acest trend se manifestă cel mai pregnant printre dezvoltatorii de birouri și de spații comerciale – trei sferturi, respectiv jumătate dintre aceștia susțin că se vor concentra pe alte sectoare în 2024 (în principal active cu destinație mixtă sau proiecte rezidențiale pentru închiriere). Printre provocările cu care se confruntă dezvoltatorii în acest an se remarcă cele legate de finanțare (26%), urmate de cele care implică achiziția de terenuri pentru dezvoltări viitoare (23%), în perspectiva redresării economice, și de comercializare (18%).

„Temperarea activității din piața de birouri se remarcă și în România, încă din 2023, iar tranzacțiile care încă se mai derulează au ca obiect renegocierea contractelor de închiriere, cu accent pe flexibilizarea clauzelor, sau prelungirea perioadei contractuale. În schimb, în privința proiectelor de tip retail, piața locală se diferențiază de cea regională, dat fiind că există multe proiecte în derulare și apetit crescut pentru investiții pe acest segment, stimulate de perspectiva reducerii inflației și, implicit, de creșterea puterii de cumpărare a populației. Segmentul industrial beneficiază de perspective de creștere, date fiind situația geo-politică, stocul insuficient de astfel de spații la nivel național și fenomenul de friendshoring, respectiv tendința globală și regională de relocare sau, respectiv, de construire a diverselor unități de producție în statele aliate din punct de vedere politic”, a declarat Irina Dimitriu, Partener Reff & Asociații | Deloitte Legal, lider al serviciilor de consultanță pentru sectorul imobiliar în cadrul Deloitte România.

Deloitte derulează Real Estate Confidence Survey for Central Europe începând din 2019 pentru a afla percepția profesioniștilor din domeniu cu privire la evoluția pieței în regiune. La sondaj participă trei categorii de respondenți, respectiv dezvoltatori, investitori și consultanți specializați în domeniul imobiliar. La ediția din acest an au participat, în principal, jucători din Polonia (33%), Cehia (24%), Ungaria (10%), iar 24% dintre participanți operează pe mai multe piețe din Europa Centrală.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău