Numărul autorizațiilor de construcție este în creștere. Ce s-a construit pe baza celor 917 autorizații din 2020-2021

Chișinău
Foto: Vlad Belov

Direcția generală arhitectură, urbanism și relații funciare (DGAURF) informează că în perioada 2020 – 2021 au fost eliberate circa 917 autorizații de construire, acte prin care se autorizează executarea lucrărilor de construcție în temeiul şi cu respectarea certificatului de urbanism pentru proiectare şi a documentației de proiect elaborată şi verificată.

În anul 2020 au fost emise în total 401 de autorizații de construire, dintre care:
# 14 au fost eliberate pentru construirea blocurilor locative;
# 114 autorizații pentru case de locuit individuale;
# 11 obiective comerciale administrative;
# 33 blocuri industriale;
# 229 diverse autorizații pentru reamenajări, reconstrucții, amenajări, reparații, rețele inginerești.

În anul 2021 au fost emise circa 516 autorizații de construire.
# 12 dintre acestea au fost pentru complexele locative;
# 133 pentru case de locuit;
# 16 obiective comerciale administrative;
# 40 clădiri industriale;
# 315 diverse autorizații pentru reamenajări, reconstrucții, amenajări, reparații, rețele inginerești.

Astfel, APL Chișinău a eliberat în 2021, cu 29 % mai multe autorizații față de 2020. În ceea ce privește autorizațiile pentru complexele locative, se atestă o scădere, cu 15 % mai puține față de anul 2020.

Documentația permisivă în construcție este eliberată în conformitate cu legislația în vigoare, care stipulează procedura, tipurile și termenele de eliberare a actelor permisive. Numărul actelor permisive eliberate de către Municipalitate variază anual, în funcție de numărul solicitărilor parvenite.

Autorizația de construire se emite în baza cererii proprietarului, urmată de un set de acte obligatorii:
# acordul autentificat notarial al coproprietarilor de imobil/teren;
# certificatul de urbanism pentru proiectare;
# extrasul din documentația de proiect;
# raportul unic de verificare a documentației de proiect pentru construcție; buletinul de identitate (în cazul persoanei fizice) sau certificatul de înregistrare (în cazul persoanei juridice);
# contractul privind supravegherea de autor;
# extrasul privind avizarea pozitivă a proiectului de execuţie, certificatul de descărcare de sarcină arheologică;
# acordul de mediu.

„E de menționat că, doar în cazul în care documentația este elaborată în conformitate cu legislația în vigoare și urmată de toate avizele necesare, se emite autorizația de construire. În caz contrar, autorizația de construire nu se eliberează”, scrie Primăria Municipiului Chișinău.

Direcția generală arhitectură, urbanism și relații funciare, în activitatea sa, se bazează cu strictețe de actele legislative şi normative în vigoare în domeniul amenajării teritoriului, urbanismului, arhitecturii, construcţiei şi relaţiilor funciare, precum şi de prevederile regulamentului instituției.

Toate informațiile sunt public plasate oficial pe site-ul Direcției de profil.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente