Crama cu străzi de 120 km unde s-a rătăcit Gagarin are un nou director

28 Ian. 2022, 10:08
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
28 Ian. 2022, 10:08 // Actual //  Lupu Eduard

Sorin Maslo este noul director interimar al Combinatului de vinuri „Cricova” SA și va deține acest rol până la demararea concursului pentru ocuparea funcției vacante din fruntea întreprinderii.

Noua conducere a fost prezentată colectivului de către directorul general al Agenției Proprietății Publice, Eugeniu Cozonac. Șeful APP a declarat că, în ciuda crizelor pe care le confruntă țara, dar și întreaga lume, produsele de vinificație din Republica Moldova continuă să aibă mare priză pe piețele internaționale, de aceea trebuie valorificate la maxim toate posibilitățile existente.

Epoca în care trăim și deschiderea pe care o avem la nivel internațional, ne permit să amplificăm posibilitățile de dezvoltare și prosperare ale companiei. Iată de ce e nevoie acum de o administrație cu viziune largă, creativă și revoluționară, gata să lanseze și să accepte provocări. Sper că noul director interimar va depune tot efortul necesar ca prin intermediul produselor voastre să duceți faima Republicii Moldova în fiecare colț de pe hartă. Vă îndemn să continuați! Noi suntem aici pentru a vă încuraja și pentru a vă oferi suportul necesar acolo unde este nevoie”, a declarat Eugeniu Cozonac.

Sorin Maslo are studii economice și în domeniul tehnologiei vinului. În ultimii 20 de ani a deținut mai multe funcții în cadrul Combinatului de vinuri „Cricova”, printre care cea de șef al Departamentului de marketing și de director comercial al companiei.

Combinatul de vinuri „Cricova” SA a fost fondat acum ‘70 de ani și a devenit în timp o perlă a vinificaţiei moldave.

30 de milioane de litri de vin, 120 de kilometri de tuneluri, butelii păstrate încă din timpul celui de-al Doilea Război Mondial și o sticlă de vin, din anul 1902, care astăzi costă 150.000 de euro. Sunt câteva dintre atracțiile orașului subteran Cricova din Republica Moldova, singurul loc în care cosmonautul Iuri Gagarin s-a rătăcit.

În prezent, în oraşul subteran de la Cricova sunt păstrate peste 200 de soiuri de vin, multe dintre ele foarte rare, unice în lume. Câţiva dintre cei mai puternici oameni de pe Planetă, Vladimir Putin sau Angela Merkel de pildă, îşi păstrează în beciurile străvechi colecţiile personale. Şi tot în crama din Republica Moldova se învechesc şi câteva sute de sticle care i-au aparţinut mareşalului nazist Hermann Goering.

Crama a fost vizitată și de Iurii Gagarin în anul 1966. A intrat în cramă pe data de 8 octombrie şi a ieşit pe 9. A stat aici o noapte şi înainte ca să iasă a spus: „a fost mai simplu să zboar în cosmos, decat să ies din cramă”.

Realitatea Live

09 Mai 2024, 11:41
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
09 Mai 2024, 11:41 // Actual //  Lupu Eduard

Grecia a extins notificarea NAVTEX pentru exerciții militare, care interzice în esență circulația navelor în largul coastei din sud-estul Peloponezului. Potrivit unor surse, această interdicție este menită să împiedice transbordările de petrol rusesc de pe petrolierele ”fantomă” pe alte nave, conform contidianului politic și financiar de dimineață, Kathimerini, care apare în Pireu (Grecia).

Petrolierele „fantomă”, prezente des în Golful Laconian

La 1 mai, Atena a recurs la o primă măsură în acest sens cu scopul de a oferi o soluție indirectă, dar pe cât posibil eficientă, la fenomenul de transbordare a petrolului în Golful Laconian, un fenomen înregistrat în ultimii doi ani ca fiind una dintre cele mai reușite operațiuni de eludare a sancțiunilor occidentale împotriva Rusiei.

Concret, forțele navale grecești au blocat apele internaționale din Golful Laconian, unde aveau loc transbordările ilegale de petrol rusesc cu scopul ca petrolul respectiv să-și piardă ”eticheta” rusească prin transferarea pe o navă nesupusă sancțiunilor. Acest transfer se realiza în apele internaționale din Golful Laconian, adică la o distanță mai mare de șase mile marine de uscat. Acest fapt restrânge în esență aria de acțiune a autorităților elene, întrucât Garda de Coastă nu poate efectua controale sau inspecții pe navele comerciale aflate în afara apelor teritoriale ale Greciei decât dacă acestea navighează sub pavilion elen. În plus, nu există o misiune internațională sau mandat special care să permită verificări la bordul navelor în apele internaționale, ca de exemplu în cazul misiunii „Pace” a UE pentru respectarea embargoului asupra armelor către Libia.

Prelungirea măsurii

Potrivit unei relatări Reuters de astăzi, Grecia a extins notificarea NAVTEX pentru exerciții militare în zona Golfului Laconian. „Inițial notificarea trebuia să expire pe 9 mai, dar a fost prelungită astăzi”, a declarat un oficial al Ministerului Apărării de la Atena pentru agenția internațională de știri, sub condiția anonimatului.

După invadarea Ucrainei de către Rusia în 2022, sancțiunile internaționale au îngreunat din ce în ce mai mult comerțul cu petrol rusesc, ceea ce a determinat căutarea unor „alternative” pentru exportul acestuia, inclusiv prin transferuri offshore de pe o navă pe alta.

Un oficial guvernamental grec a declarat pentru Reuters că Atena intenționează să extindă dispozițiile cu privire la exercițiile militare din zonă, ceea ce ar putea împiedica în cele din urmă transportul în apropierea apelor teritoriale grecești.

În ultimele luni, apele din jurul țărmurilor sudice ale Greciei și din Golful Laconian au devenit loc de întâlnire pentru transportatorii de petrol, în special pentru navele-cisternă care transbodează petrol rusesc pe alte nave. Navele sunt poziționate dincolo de limita de șase mile marine de coastă pentru a evita controlarea mărfurilor și a navelor de către autoritățile elene.

Petrolierele „fantomă”, deconspirate de presă

Cazul flotei de petroliere rusești „fantomă” din Golful Laconian a fost dezvăluit de presa internațională și națională. Totodată, au existat și mai multe atenționări din partea partenerilor și aliaților Atenei, care s-au grăbit să plaseze Grecia printre țările care ocolesc sancțiunile, în ciuda faptului că Atena a fost printre primii care le-au impus.

Pe de altă parte, un motiv în plus care determină mobilizarea Atenei în acest sens este legat de posibilele probleme de mediu. Petrolierele implicate în transbordările de petrol din Golful Laconian, de multe ori peste zece într-o singură zi (Bloomberg a numărat în decembrie anul trecut cel puțin 12 petroliere care așteaptau la coadă în regiune pentru contrabandă), reprezintă un risc pentru mediu, dar și pentru industria turistică locală. Este evident că un accident în timpul procesului de transferare a petrolului ar putea avea efecte extrem de negative pentru toate plajele grecești din regiune.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău