(VIDEO) Dacia 1310 care face istorie în 2022: Cum a reușit să „bată” bolizi de top

28 Ian. 2022, 16:36
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
28 Ian. 2022, 16:36 // Au Bani //  MD Bani

Un videoclip postat recent pe internet arată de ce vechile Dacii erau mașini bune.

Clipul, devenit viral pe rețelele de socializare arată cum mai multe mașini moderne înaintează cu greu prin zăpadă, iar o Dacia clasică, numită şi Renault 12, trece cu nonşalanţă printre ele.

Pe cât de multe sisteme electronice sofisticate au maşinile moderne, pe atât de greu ajung să înainteze uneori prin zăpadă, mai ales dacă totul se întâmplă într-o ţară precum Turcia, unde zăpada este o raritate. În ultimele zile, însă, în Turcia a nins, iar drumurile au devenit rapid aproape impracticabile, din cauza mașinilor care nu puteau înainta.

Un moment fascinant a fost surprins de un şofer de autobuz, pe o autostradă cu urcare mai pronunţată, care pusese în dificultate cam toate vehiculele care se aflau acolo. Câteva erau oprite pe dreapta pentru că nu puteau urca, alte câteva înaintau cu greu. Şi printre ele, cu nonşalanţă uimitoare, se strecoare o frumoasă clasică — o maşină cunoscută de noi drept Dacia 1310, dar care se vindea în Turcia cu sigla Renault

Realitatea Live

09 Mai 2024, 11:41
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
09 Mai 2024, 11:41 // Actual //  Lupu Eduard

Grecia a extins notificarea NAVTEX pentru exerciții militare, care interzice în esență circulația navelor în largul coastei din sud-estul Peloponezului. Potrivit unor surse, această interdicție este menită să împiedice transbordările de petrol rusesc de pe petrolierele ”fantomă” pe alte nave, conform contidianului politic și financiar de dimineață, Kathimerini, care apare în Pireu (Grecia).

Petrolierele „fantomă”, prezente des în Golful Laconian

La 1 mai, Atena a recurs la o primă măsură în acest sens cu scopul de a oferi o soluție indirectă, dar pe cât posibil eficientă, la fenomenul de transbordare a petrolului în Golful Laconian, un fenomen înregistrat în ultimii doi ani ca fiind una dintre cele mai reușite operațiuni de eludare a sancțiunilor occidentale împotriva Rusiei.

Concret, forțele navale grecești au blocat apele internaționale din Golful Laconian, unde aveau loc transbordările ilegale de petrol rusesc cu scopul ca petrolul respectiv să-și piardă ”eticheta” rusească prin transferarea pe o navă nesupusă sancțiunilor. Acest transfer se realiza în apele internaționale din Golful Laconian, adică la o distanță mai mare de șase mile marine de uscat. Acest fapt restrânge în esență aria de acțiune a autorităților elene, întrucât Garda de Coastă nu poate efectua controale sau inspecții pe navele comerciale aflate în afara apelor teritoriale ale Greciei decât dacă acestea navighează sub pavilion elen. În plus, nu există o misiune internațională sau mandat special care să permită verificări la bordul navelor în apele internaționale, ca de exemplu în cazul misiunii „Pace” a UE pentru respectarea embargoului asupra armelor către Libia.

Prelungirea măsurii

Potrivit unei relatări Reuters de astăzi, Grecia a extins notificarea NAVTEX pentru exerciții militare în zona Golfului Laconian. „Inițial notificarea trebuia să expire pe 9 mai, dar a fost prelungită astăzi”, a declarat un oficial al Ministerului Apărării de la Atena pentru agenția internațională de știri, sub condiția anonimatului.

După invadarea Ucrainei de către Rusia în 2022, sancțiunile internaționale au îngreunat din ce în ce mai mult comerțul cu petrol rusesc, ceea ce a determinat căutarea unor „alternative” pentru exportul acestuia, inclusiv prin transferuri offshore de pe o navă pe alta.

Un oficial guvernamental grec a declarat pentru Reuters că Atena intenționează să extindă dispozițiile cu privire la exercițiile militare din zonă, ceea ce ar putea împiedica în cele din urmă transportul în apropierea apelor teritoriale grecești.

În ultimele luni, apele din jurul țărmurilor sudice ale Greciei și din Golful Laconian au devenit loc de întâlnire pentru transportatorii de petrol, în special pentru navele-cisternă care transbodează petrol rusesc pe alte nave. Navele sunt poziționate dincolo de limita de șase mile marine de coastă pentru a evita controlarea mărfurilor și a navelor de către autoritățile elene.

Petrolierele „fantomă”, deconspirate de presă

Cazul flotei de petroliere rusești „fantomă” din Golful Laconian a fost dezvăluit de presa internațională și națională. Totodată, au existat și mai multe atenționări din partea partenerilor și aliaților Atenei, care s-au grăbit să plaseze Grecia printre țările care ocolesc sancțiunile, în ciuda faptului că Atena a fost printre primii care le-au impus.

Pe de altă parte, un motiv în plus care determină mobilizarea Atenei în acest sens este legat de posibilele probleme de mediu. Petrolierele implicate în transbordările de petrol din Golful Laconian, de multe ori peste zece într-o singură zi (Bloomberg a numărat în decembrie anul trecut cel puțin 12 petroliere care așteaptau la coadă în regiune pentru contrabandă), reprezintă un risc pentru mediu, dar și pentru industria turistică locală. Este evident că un accident în timpul procesului de transferare a petrolului ar putea avea efecte extrem de negative pentru toate plajele grecești din regiune.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău