Părinții, împărțiți în două tabere, după decizia de a desfășura orele online. „- Este un dezastru. - Ne place mai mult decât offline”

Asociația „Părinți solidari” susține că „învățământul la distanță este o situație nedorită de marea majoritate a părinților și probabil și a elevilor” și justifică acest fapt prin „calitatea scăzută a procesului de studii la distanță, dar și a problemelor financiare și sociale, care cad pe umerii familiilor, atunci când locul de trai trebuie transformat în clasă de studii pentru unul, doi, trei sau chiar mai mulți copii”. În comentariile la postarea despre acest subiect, părinții s-au împărțit în două tabere. 

Foto: UNIMEDIA

„La capitolul calitatea studiilor, în perioadele precedente de studii la distanță, părinții au relatat despre o mulțime de situații, când lecțiile nu se realizau, fie din cauza problemelor tehnice, fie din cauză că lecțiile online de fapt se înlocuiau cu teme date elevilor pentru studiu individual sau cu redirecționare la diferite surse sau lecții video înregistrate din spațiul online, dar și multe alte situații”, susțin Părinți Solidari.

Întrebați ce cred despre trecerea pe online a orelor, părerile părinților au fost divizate. Dacă unii spun că este un „dezastru”, alți părinți consideră că „totul decurge bine”.

„Ministerul a luat decizia de a ne băga online, dar n-a întrebat părinții: au copii voștri calculatoare? Azi prima zi a fost mare haos, se formeaza ecou, se dubleaza vocile”, a comentat Ina Pasat.


„Totul a fost bine, elevii au participat cu plăcere la lecție”, susține Ecaterina Grama Țurcan.

„E dezastru, nu avem toți posibilitatea de a avea tehnica necesară și în plus, avem mai mulți copii, telefoanele dacă sunt mai slăbuțe chiar e greu. Din păcate, numai părere negativă despre învățământul online”, scrie Lena Guțu.


Nu doar prezența tehnicii necesare este o problemă, susțin părinții. O mămică ne-a relatat că din cauza unor erori de conexiune și nu doar, copiii se întâmplă să nu se conecteze la timp.

„Profesoara a trimis doar link-ul la conferință, nu și codul de acces. Între timp, din cauza suprasolicitării, aplicația a dat eroare, am fost nevoiți să schimbăm gadgetul pentru a ne conecta la lecție.

După 15 minute, în care codul de acces a fost trimis cu întârziere, iar aplicația a dat eroare, am reușit să ne conectăm, însă profesoara a venit cu reproșuri: de ce întârziem”, a relatat o altă mămică.


Comisia Națională Extraordinară pentru Sănătate Publică a decis trecerea școlilor online pentru două săptămâni, la data de 20 ianuarie.

Comisia extraordinară de sănătate publică a mun. Chișinău a solicitat ministerului Sănătății activarea spațiilor medicale pediatrice suplimentare Covid-19 în spitalele republicane. O astfel de solicitare se regăsește în ultima hotărâre adoptată de Comisia locală. Pe lângă asta, s-a decis ca procesul educațional în centrele de creație să se desfășoare online în perioada 20 ianuarie - 3 februarie, la fel și activitatea extrașcolară în instituțiile de învățământ primar și secundar din Chișinău.

Starea de urgență, după confirmarea tulpinii Omicron, a fost prelungită la data de 13 ianuarie, pentru 2 luni.

Autoritățile au anunțat despre confirmarea noii tulpini pe 11 ianuarie. Potrivit datelor oficiale, 16 moldoveni au fost testați pozitiv cu varianta Omicron.


Pub