Hi-Duk este primul offroader electric produs în Republica Moldova, un proiect gândit de Maxim Conoplin și Oleg Sargu. Mașina a fost făcută pentru studenții Universității Tehnice din Moldova pentru a transporta bunurile pe teritoriul universității și a costat între 150 – 200 mii de euro.
Hi-Duk poate transporta în total 1 tonă și jumătate – 900 kg în pick-up și 600 kg în remorcă – și își face datoria timp 60 de minute la o viteză maximă de 40 km/oră. Pentru a construi Hi-Duk-ul, inginerii au creat modelul digital al mașinii, au lucrat la forme și dimensiuni. Materialele cu care au lucrat au fost fibră de sticlă, plăci de fibră de sticlă, metal.
Bateria este amplasată sub scaun și are o capacitate de 18kW, echivalentul unui rezervor de 18 litri. Două motoare identice, în față și în spate, rotesc transmisia, respectiv roțile, și asigură tracțiunea 4×4. Motoarele, de 15kW fiecare, sunt conectate la un controller, care îndeplinește semnalele date de șofer. Controllerul este, de fapt, un smartphone pe care este instalat o aplicație mobilă accesibilă la nivel mondial.
Pe panoul de control sunt beculețele comune pentru toate autoturismele și indică faza lungă, fază scurtă, bateria, uleiul. La fel sunt indicate viteza, voltajul și câți amperi consumă.
Proiectarea, ingineria, construcția, testele de rulare au avut loc exclusiv pe teritoriul FabLab și al Universității Tehnice din Moldova.