100 de cadre didactice din instituțiile de învățământ din Bălți au beneficiat de un program de formare pentru incluziunea copiilor cu cerințe educaționale speciale

026
Foto: Fotografie simbol din cadrul concursului de fotografii „Prin prisma obiectivului Egalitate”

Direcția Învățământ, Tineret și Sport municipiul Bălți, în calitate de Beneficiar/Partener principal al proiectului „Together for a better educational integration of children with special educational need” – „Împreună pentru o integrare educațională mai bună a copiilor cu cerințe educaționale speciale”, 2SOFT/1.1/133, informează că, în cadrul activității privind crearea rețelei educaționale transfrontaliere, în perioada mai-iulie 2021, 100 cadre didactice din cele 5 instituții educaționale din municipiul Bălți participante în proiect: Liceul Teoretic „George Coșbuc”, Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Liceul Teoretic „Bogdan Petriceicu Hasdeu”, Gimnaziul „Alexandru Ioan Cuza” și Școala Primară Nr. 21 „Spiridon Vangheli” au beneficiat de un program de formare constituit din 8 module, după cum urmează:

#1. Generalități ale educației incluzive. Individualizarea procesului educațional;

#2. Proiectarea procesului educațional din perspectiva incluziunii copilului cu CES;

#3. Tehnologii didactice incluzive – Principii de adaptare;

#4. Strategii didactice incluzive în asistența elevilor cu CES;

#5. Tehnologii didactice incluzive în asistența elevilor cu dizabilități senzoriale;

#6. Tehnologii didactice incluzive în asistența elevilor cu tulburări emoționale și de comportament;

#7. Evaluarea progresului școlar al elevilor cu cerințe educaționale speciale;

#8. Evaluarea – instrument și necesitate în identificarea progresului școlar al elevilor cu CES.

În urma desfășurării programului de formare, cadrele didactice au dezvoltat competențe profesionale în domeniul individualizării procesului educațional în baza nevoilor fiecărui copil cu cerințe educaționale speciale – competențe menite să asigure interesele și necesitățile educaționale ale copiilor în scopul dezvoltării personalității și asigurării integrării educaționale, sociale și profesionale a acestora. 

Demersul, reflectat în practicile de zi cu zi, este axat pe cunoștințele și instrumentele dobândite care, potrivit cadrelor didactice formate, sunt accesibile și relevante pentru fiecare copil și răspund în totalitate nevoilor copiilor cu cerințe educaționale speciale. Mai mult decât atât, după experiența de 3 luni a aplicării competențelor profesionale dezvoltate, cadrele didactice apreciază că, fiecare copil realizează progrese în dezvoltare în urma adaptărilor curriculare. În același context, intervenționiștii specializați care aplică programe individualizate, apreciază că, programul de formare a cadrelor didactice a avut un impact semnificativ, contribuind la diversificarea strategiilor de predare-învățare-evaluare în baza cărora va fi asigurată valorizarea fiecărui copil în procesul educațional.


Proiectul „Together for a better educational integration of children with special educational need” – „Împreună pentru o integrare educațională mai bună a copiilor cu cerințe educaționale speciale”, 2SOFT/1.1/133, implementat de către Direcția Învățământ, Tineret și Sport municipiul Bălți și Inspectoratul Județean Botoșani în calitate de Lider de parteneriat este finanțat de Uniunea Europeană în cadrul Programului Operațional Comun România-Republica Moldova 2014-2020, proiect de tip SOFT, Obiectivul tematic 2: Sprijin pentru educație, cercetare, dezvoltare tehnologică și inovare, Prioritatea 1.1 Cooperare instituțională în domeniul educațional în vederea creșterii accesului la educație și a calității acesteia – Joint Operational Programme Romania-Republic of Moldova 2014-2020, 2nd Call for proposals.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente