1000 caiete confecționate din hârtie reciclată au ajuns la copiii din 5 școli din Chișinău

În perioada 22 septembrie – 24 octombrie, AVI Moldova, cu susținerea Kaufland Moldova, a organizat o campanie de colectare a hârtiei pentru reciclare „Implicare prin reciclare”. În cadrul campaniei a fost organizat un concurs de desene pentru tineri „3R Talents: Reduce. Reuse. Recycle”. Acesta a avut drept scop atragerea atenției chișinăuienilor asupra protecției mediului și necesitatea implicării fiecăruia dintre noi.

În total, la concurs au participat 39 de tineri, iar marele câștigător al concursului a fost selectat prin vot public: Ilinca Stegărescu, elevă a Gimnaziului nr. 42. Aceasta a participat cu lucrarea „Să nu mai privim lumea prin ochelari roz”, prin care a dorit să-și exprime îngrijorarea sa față de iresponsabilitatea comună pentru mediu.

Părinții mereu m-au învățat să colectez separat deșeurile, să am grijă de mediu, de natură, să reducem pe cât este posibil consumul de resurse naturale – apă și hârtie. De asemenea, în școală avem și un mic grup de inițiativă pentru protecția mediului – facem gazete de perete, vorbim despre importanța protecției mediului. Cred că toți trebuie să înțeleagă cât de urgentă este această problemă. Este timpul să privim realitatea așa cum este, fără ochelarii roz cu care ne-am obișnuit”, a spus Stegărescu Ilinca, câștigătoarea competiției.

La alegerea câștigătorului au contribuit câteva sute de oameni, care și-au exprimat votul pentru una dintre cele 5 lucrări finaliste.

Kaufland Moldova abordează subiectul protecției mediului foarte responsabil și, prin diferite activități, încercăm să sensibilizăm clienții noștri cu privire la protecția mediului. Organizând astfel de campanii, motivând oamenii să cunoască și să vorbească despre problemele de mediu, promovând mesajul «Implicare prin reciclare», dorim să convingem pe fiecare că implicarea contează și doar așa putem face o schimbare pentru viitor mai bun al nostru, al tuturor”, menționează Cristina Aramă, PR manager  Kaufland Moldova.

Campania „Implicare prin reciclare” vine să motiveze cetățenii de a lua o poziție civică activă, de a respecta natura și de a contribui personal la un oraș mai curat și mai ecologic. În total, au fost distribuite peste 1000 de caiete instituțiilor din care provin cei 5 finaliști ai concursului de desene:

  • IP LT „Mihail Berezovschi”
  • Școala de Arte Plastice „Alexei Șciusev”
  • Gimnaziul nr. 42
  • Centrul de Creație Tehnică pentru elevi “Politehnic”
  • IP LT „Toader Bubuiog”

Am apreciat toate lucrările, fiecare desen este unic, cu un sens aparte. Fiecare participant a fost premiat cu ajutorul partenerilor noștri. Astfel, am realizat scopul nostru inițial – promovarea conceptului «eco together», unind forțele copiilor, care ne-au motivat să ne implicăm prin reciclare, având contribuția cetățenilor care au votat pentru desenul preferat și a partenerilor, care ne pot oferi soluții pentru problema reciclării hârtiei, prin colectarea și reciclarea acesteia. Produsul final au fost aceste caiete de care se vor bucura copiii din municipiu.

Grija față de natură, cultura pentru colectarea separată a hârtiei și pentru curățenie se învață din copilărie. De aceea, ne bucurăm mult că putem contribui la promovarea unei atitudini responsabile față de mediu în rândul copiilor și tinerilor”, a declarat Olga CORTAC, Președinta AVI-Moldova.

Campania „Implicarea prin reciclare” este despre contribuția pe care fiecare locuitor al orașului o poate avea pentru un Chișinău mai curat, prin grija constantă pentru mediu.

Concursul de desene va reveni și în 2022 cu o nouă ediție. Stați cu ochii pe noi pentru a fi la curent cu toate noutățile!

#implicarefacediferenta

Preluarea textelor de pe Moldova.org se realizează doar în limita maximă de 2000 de semne, cu 2 link-uri directe spre articolul citat în prima și ultima propoziție a fragmentului preluat. Fotografiile/infograficele de pe platforma moldova.org pot fi preluate în număr de maxim 2 bucăți per material și doar cu menționarea Moldova.org și numele autorului/autoarei.