(video) Transportatorii, la protest în fața Guvernului: Ne-a ajuns cuțitul la os. Șoferii refuză să lucreze cu un salariu de 4000 de lei

Transportatori din toată țara protestează, astăzi, în fața Guvernului. Aceștia se arată nemulțumiți de faptul că Ministerul Infrastructurii a refuzat solicitarea de majorare a tarifelor pentru călătorii și că nu ia atitudine față de „schemele de corupție” pe care le-au prezentat instituției reprezsentanții APOTA. Șoferii se plâng că au salarii mici și că sunt „terorizați de poliție și ANTA”, iar administratorii susțin că din cauza scumpirilor, nu pot achita salariile și întreține mașinile. Totodată, ei acuză ANTA că în loc să îi susțină, ar proteja în continuare schemele de corupție deja existente de ani buni, iar autoritățile „se fac că plouă”.

Foto: captura ecran

(update) Ministrul Spînu să întoarcă fața spre transportatori, că mâine poimâne îi va pierde și vom merge în căruțe.

(update) Nu suntem împotriva poporului, nu vrem să ridicăm tariful, dar dați-ne facilități. Dacă nu vom fi auziți, ieșim la o grevă totală, oprim totul acolo. Azi chiar și administratorii pleacă. Cu un salariu de 6000 de lei cine va lucra cu 100 de oameni?

(update) Ne-a ajuns cuțitul la os, nu se mai poate așa, din ce în ce mai tare se distruge ramura.

(update) Oleg Alexa: Avem transportul ilegal, care ne fură pasagerii și fac ca aceste unități de transport să circule cu 3-4 călători. Cheia rezolvări acestei probleme este în corupția din ANTA. Ni s-au promis multe, dar cu părere de rău, corupția înflorește.

(update) Oleg Alexa: A fost lansată o învinuire că transportatorii cer dublarea sau triplarea tarifelor. Nu este un adevărat. Am înaintat un demers Minsterul să efectueze calcule, încă pe timpul interimatului. Am primit răspuns că nu are cine semna și nu are dreptul ministrul interimar să semneze astfel de ordine. Asta însemna că erau calcule, ele trebuiau doar semnate de noul ministru. Vine noul ministrru, din discuție înțelegem că nu au fost făcute calcule în primăvară, nimeni nici nu avea de gând să se uite. Facem un alt demers, ne întâlnim, îi întrebăm unde sunt calculele. Legea spune clar că ministerul face calculele în baza statisticii generale pe ramură .Ministerul ne spune că nu are calcule, dați-le pe ale voastre.Ale noastre au fost făcute în diferite forme, cu unități de transport mai noi, cu unități mai vechi, cu salarii mai mari, cu salarii mai mici și cu multe alte componente. Și calculele într-adevăr arată că pentru ca această ramură să poată funcționa este nevoie cel puțin de dublarea tarifului. Dar nu am cerut asta, i-am spus domnului ministru încă din august că avem mai multe probleme în ramură și ele toate influențează acest tarif.

(update) Președintele Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto, Oleg Alexa: Câteva luni în urmă ne-am bucurat foarte mult că vin noi instrumente, noi oameni, noi timpuri. Cu părere de rău, constatăm că în domeniul transportului de pasageri a rămas ceea ce a fost și chiar mai grav.

Urmăriți live, pe UNIMEDIA:


La mijlocul lunii noiembrie, Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA) a anunțat că va organiza primul protest împotriva Ministerului Infrastructurii. Într-un comunicat de presă, asociația menționac că „regretă că ministerul încearcă să jongleze cu unele cifre și este preocupat de coruperea unor transportatori care ar „confirma” că mărimea tarifului actual este unul real”. Mai mult, aceasta acuza autoritatea că ar favoriza „ilegalitățile comise de gruparea Șor-Andronachi-Vîlcu, care stau în spatele gărilor auto și încasează nejustificat 10 la sută din încasările obținute de la pasageri”.

„Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA) informează că după depunerea demersului în adresa MIDR privind efectuarea calculelor și aprobarea tarifelor pentru serviciile de autogară și serviciile de transport rutier la data de 15.10.2021, 05.11.2021 și 12.11.2021 au avut loc ședințe de lucru între reprezentanții APOTA și MIDR.

APOTA constată că în cadrul acestor întruniri MIDR nu a venit cu nici o soluție și nu a avut capacitatea să prezinte calculele proprii. Regretăm că MIDR încearcă să jongleze cu unele cifre și este preocupat de coruperea unor transportatori care ar ”confirma” că mărimea tarifului actual este unul real.

Transportatorii sunt îngrijorați de inacțiunile și acțiunile ministerului ce favorizează ilegalitățile comise de gruparea Șor-Andronachi-Vîlcu, care stau în spatele gărilor auto și incasează nejustificat 10 la sută din incasările obținute de la pasageri”, se arată în comunicat.

Potrivit acestora, MIDR a respins„ fără nici o justificare necesitatea restituirii accizelor la combustibil pentru transportatori (mecanism ce funcționează în toate statele UE), nu a venit cu instrumente de ordin financiar-fiscal sau administrativ de care dispune, care ar diminua din iminenta creștere a tarifului la serviciile de transport”.

„Schimbările care au avut loc în structura cheltuielilor serviciului de transport în mod inevitabil vor duce la majorarea tarifului pentru transportarea călătorilor. Însă acțiunile recente ale MIDR vor avea ca consecință că, călătorii vor trebui să suporte nu doar creșterea tarifului determinată de majorarea prețurilor la combustibil, piese de schimb și lucrări de reparații, necesitatea majorării salariilor și necesitatea procurării altor unități de transport, dar cu regret, asupra călătorilor va cădea și povara jafului comis de gările grupării Șor-Andronachi-Vîlcu, protejate de MIDR și ANTA, costurile schemelor corupționale care se implementează acum de administrația ANTA, care este cea mai coruptă și incompetentă din istoria acestei instituții, scheme care în mod insistent rămân ”neobservate” de MIDR. Incapacitatea ministerului de a aplica mecanisme care funcționează în toate statele UE, îndreptate pentru susținerea transporturilor de persoane de asemenea va fi suportată de călător”, mai spun aceștia.

Astfel, Asociația adaugă că termenul legal pentru examinarea și adoptarea unei decizii asupra demersului transportatorilor a expirat și nu a avut ca finalitate adoptarea unei soluții, iar în aceste împrejurări, protestele transportatorilor devin inevitabile.


Pub