„Locuitorii mun. Chișinău sunt direct afectați de lipsa serviciului de transport public nocturn, în special tinerii, care sunt neoiți să anunțe la o parte din activitățile lor și să vină mai devreme acasă sau să achite serviciul de transport privat. O mare parte din locuitorii care lucrează până târziu la fel sunt nevoiți să apeleze la serviciul privat de taxi ca să ajungă acasă”, a declarat Dumitru Ivanov, președintele PAS Youth Chișinău.
„Transportul
public nocturn este o practică
răspândită în orașele
civilizate
europene:
Berlin,
Copenhaga, Praga sau Budapesta - toate oferă transport
public
nocturn.
Autorităților
publice locale le pasă ca tinerii
sau
alte pături sociale să
ajungă acasă indiferent
de oră. Mai mult, Berlin
și
Copenhaga
oferă
transport public nocturn 24/24.
În Chișinău în perioada 5 iulie – 30 octombrie 2016 a fost lansat un prioiect pilot de instituire a transportului public nocturn, iar la 1 august 2027 au fost intoduse 2 curse regulate de transport public nocturn: rutele 22 și 24, care circulau până la ora 1.00. Iar spre finele anului 2019, a mai fost inrodusă ruta nr.8, în cadrul căreia circulau 4 unități până la ora 1.00. Astfel, în acea perioadă deja aveam 3 curse regulate de transport public nocturn”, a menționat Costel Bocancea, vicepreședinte Politici PAS Youth Chișinău.
Tinerii PAS susțin că odată ce Chișinăul nu se mai află sub Cod Roșu de alertă, din punct de vedere epidemiologic, transportul public nocturn ar putea fi reluat:
„În anul 2020, sub pretextul luptei cu pandemia, a fost sistat transportul public nocturn. În răspunsurile oficiale arle RTEC, motivul principal pentru sistarea transportului public a fost pandemia. Venim cu un apel către autorități, ca vocea tinerilor să fie auzită. Tinerii doresc o administrație care să eficientiee transportul localnicilor. Instituirea transportului public nocturn ar însemna încă un pas spre moderniarea orașului”, a precizat prim-vicepreședintele PAS Youth Chișinău, Nicolae Păscăluță.
În
acest context, tinerii PAS solicită reintroducerea rutelor de
transport public nocturn, extinderea circulației transportui nocturn
în sectorul Rîșcani și introducerea
unui tarif diferențiat adecvat,
după ora 23.00,
pentru compensarea
pierderilor
RTEC, cauzate
de fluxul mic de călători în perioada de noapte.
Totodată, aceștia au anunțat că vor depune un demers către CNESP și Comisia municipală de sănătate publică să se expună asupra funcționării rutelor de transport public pe timp de noapte.
Mai
mult, vor lansa o petiție în care vor îndemna orășenii să
semneze pentru extinderea rutelor de
transport public nocturn
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!