Vrei să-ți iei permisul? Pregătește buzunarul! Școlile auto au scumpit orele practice, după ce prețurile la carburanți au luat-o razna

Orele practice la Școlile auto se vor scumpi, cauza fiind majorarea prețurilor la carburanți. „Școlile auto ridică prețurile la serviciile de pregătire profesională a conducătorilor auto cu o valoare minim posibil, care să acopere cheltuielile suportate adițional, cu tendința de a rămâne la un preț adecvat situației reale”, a declarat președintele Asociației Patronale de profil, Veaceslav Nicic, pentru UNIMEDIA.

Foto: Getty Images

„Prețul carburanților este parte esențială în formarea costului orei practice de instruire, de aceea scumpirile din ultimul timp la aceste consumabile, la toată lumea e în prim plan în ultimele două zile. Dar aici intervine alt aspect pe care-l considerăm primordial. Școlile auto din cadrul Asociației Patronale Uniunea Școlilor auto și a Centrelor de Instruire în acest moment de criză energetică sunt conștiente de situația formabililor, care solicită servicii educaționale și iau în calcul nu doar profitul unității de instruire dar și capacitățile oamenilor, potențiali clienți, de a achita serviciile prestate. Situația creata e grea pentru toată țara și puțin probabil că vor fi majorări de salariu semnificative, pentru a acoperi scumpirile din ultimele zile. În contextul celor expuse, Școlile auto ridică prețurile la serviciile de pregătire profesională a conducătorilor auto cu o valoare minim posibil, care să acopere cheltuielile suportate adițional, cu tendința de a rămâne la un preț adecvat situației reale.

Prețurile la orele practice se vor scumpi inevitabil în intervalul de valori de 200 și 250 lei, unele Școli auto deja au făcut-o, depinde de tipul de combustibil utilizat și cu ce cutie de viteze este dotat vehicolul, de exemplu la combinația „metan-cutie manuală-capacitate cilindrică mică” costul este cel mai mic, iar la „benzină-cutie automată-capacitate cilindrică medie” este cel mai mare. În funcție de aceste aspecte fiecare Școală auto își stabilește independent prețurile serviciilor sale.

Asigurarea calității studiilor este în prim plan a managementului Școlilor auto, pentru că aceasta determină dacă Școala auto poate suporta efectele concurențiale și se poate menține pe piața serviciilor educaționale”, a relatat președintele Asociației Patronale de profil pentru UNIMEDIA

Veaceslav Nicic susține că „desigur, numărul de cursanți va scădea, pentru că prețul majorat va reduce din dorința de a merge la studii, dar nu esențial, scumpirile fiind în toate sferele socio-economice, mai ales ale serviciilor pentru populație”.

„Ceea ce ține de acțiunile statutului pentru a diminua efectele scumpirii Asociația Patronală consideră că este prerogativa celor care conduc Guvernul, primele acțiuni în raport cu compensarea la gaze arată că se fac acțiuni de ajutor ale populație, să sperăm că vor întreprinde și acțiuni de sporire a veniturilor și ca efect se va elimina incapacitatea de achitare a serviciilor noastre educaționale la taxe majorate”, conchide Veaceslav Nicic.

Majorarea tarifelor la gazele naturale probabil va rămâne cea mai mare majorare din istoria Moldovei, afirmă expertul economic Veaceslav Ioniță. Creșterea cu 140% de la 4,3 lei/m3 la 10,26 lei/m3 este de două ori mai mare decât recordul precedent stabilit în 1998.

Conform ultimelor date publicate de ANRE, șoferii urmau să achite 18,56 lei pentru un litru de motorină și 21,56 lei pentru un litru de benzină.


Pub