Reduce, Reuse, Recycle. 39 de copii din Chișinău au vorbit despre reciclare prin desen

Copiii sunt cei mai conștienți cetățeni ai planetei și tot ei sunt cei care încurajează și adulții să schimbe felul în care se comportă cu mediul înconjurător. În cadrul unui concurs de desene organizat de Kaufland în parteneriat cu AVI Moldova, elevii din mai multe școli din Capitală au venit cu mesaje care promovează grija față de mediu.

În magazinele Kaufland au fost instalate boxe de colectare a hârtiei pentru a fi ulterior reciclată. respectiv, scopul concursului a fost să implice și copiii în promovarea grijii față de natură. „Copiilor le încredințăm viitorul nostru. Ei redau cel mai bine ce se întâmplă astăzi și cum ar trebui să fie în viitor. Acești copii minunați sunt foarte conștienți și ne inspiră și pe noi, maturii, să fim mai conștienți și mai responsabili față de mediu”, susține Cristina Aramă, PR Manager Kaufland Moldova. 

Concursul face parte dintr-o campanie de promovare a protecției mediului „Implicare prin reciclare”. Dintre 39 de elevi participanți, în urma voturilor cumpărătorilor Kaufland, cinci au ieșit în finală. Desenele și mesajele acestora au fost vernisate în magazinele din rețea pentru a putea fi admirate de toți vizitatorii. 

Autoarea desenului câștigător este Ilinca Stegărescu, elevă în Gimnaziul nr. 42 din capitală. „Vreau să transmit că trebuie să ne scoatem ochelarii roz și să vedem ce se întâmplă cu adevărat cu planeta noastră și să facem o schimbare”, zice Ilinca.

O altă finalistă, Mădălina Lupușor, spune că acest concurs a fost o oportunitate bună de a transmite un mesaj de promovare a reciclării deșeurilor, colajul cu care a participat fiind creat exclusiv din hârtie reciclată. „Ceea ce vreau să arăt este că poți recicla prin artă. În loc să aruncăm la gunoi, putem să transformăm aproape orice în ceva frumos”, susține Mădălina. 

„Kaufland este implicat în mai multe proiecte de protecție a mediului, acesta fiind unul dintre pilonii strategici în toate proiectele noastre de responsabilitate socială”, afirmă Cristina Aramă. Specialista susține că proiectele de responsabilitate socială trebuie să fie o prioritate pe agenda oricărei companii. „Proiectele de responsabilitate socială vorbesc mult de valorile pe care le are compania, valori pe care le inspiră angajaților săi, dar și clienților, oferind ceva în plus comunității”, spune Cristina Aramă. 

Participații la concurs s-au ales și cu premii din partea Kaufland Moldova. Iar desenul câștigător va fi imprimat pe coperta unui lot de caiete fabricate din hârtie reciclată, care vor ajunge în curând în școlile celor cinci finaliști.

Preluarea textelor de pe Moldova.org se realizează doar în limita maximă de 2000 de semne, cu 2 link-uri directe spre articolul citat în prima și ultima propoziție a fragmentului preluat. Fotografiile/infograficele de pe platforma moldova.org pot fi preluate în număr de maxim 2 bucăți per material și doar cu menționarea Moldova.org și numele autorului/autoarei.