Mașină cu transmisie manuală sau automată? Ce aleg șoferii moldoveni

Tendința de majorare a numărului de mașini cu transmisie automată în toată lumea nu mai este una nouă. Producătorii se adaptează din mers cererii tot mai mari pentru confort, chiar dacă mai există încă multe voci în favoarea cutiei clasice. Acest lucru se simte deja și în saloanele auto din Republica Moldova.

Foto: MOGO

Dar cum stau lucrurile, în cazul, mașinilor la mâna a doua? Întrebarea este și mai relevantă, în condițiile în care cinci din șase automobile importate sunt second hand.

Statistica MOGO

Compania de microfinanțare auto - MOGO atestă că pe piața secundară majoritatea oamenilor încă mai alege cutiile manuale. Statistica vânzărilor arată un raport de 58% în favoarea transmisiei clasice. Dar, ținem să precizăm că, în mare parte, această alegere este explicată prin prețul mai atractiv. Mașinile cu transmisie mecanică sunt cu aproximativ 1.000 de euro mai ieftine.

Totuși, acestea pierd teren de la o zi la alta în fața cutiei automate. “În anul 2022 credem că preferințele se vor egala, întrucât estimările noastre ne arată că în următorii ani vânzările automobilelor cu transmisie mecanică vor fi în cădere liberă”, precizează Veaceslav Luchianenco, director al companiei de creditare auto, Mogo.

Există câteva argumente care vin să susțină această ipoteză:

  • Flota șoferilor se completează cu generația tânără, care vrea mai mult confort. Există și tendința evidentă de a cumpăra a doua mașină în familie. În acest caz, aproape de fiecare dată, înseamnă că noua achiziție va fi condusă de o femeie, care preferă cutia automată.

  • În 2009 a apărut oportunitatea de a obține permis de conducere exclusiv pentru mașinile cu transmisie automată. De acest lucru au profitat deja mii de șoferi, indiferent de gen.

  • Oferta de mașini cu transmisie mecanică va scădea de la un an la altul. Această tendință poate fi anticipată cu ușurință urmărind tendințele internaționale, prin care se observă faptul că tot mai mulți producători majorează cota producției de mașini cu transmisie, respectiv, cutii automate.

Avantajele și dezavantajele mașinilor viitorului

Astfel, indiferent dacă ne place, sau ba, pe termen mediu și lung, cutiilor mecanice le va reveni o cotă neesențială de piață. În aceste condiții, nu ne rămâne decât să vedem ce ne așteaptă în viitor. Asta, pentru că transmisia automată nu înseamnă doar confort. Cheltuielile pot fi pe măsura plăcerii de a conduce.

Am pomenit mai sus că acestea din start sunt mai scumpe, în medie cu 1000 de euro. La fel, fiți gata să ardeți cu 1-2 litri de carburanți mai mult la fiecare 100 km parcurși. Având un mecanism complex, și reparația unei cutii automate este cu mult mai costisitoare, iar dacă aveți ghinionul să suportați și schimbarea cutiei, s-ar putea să regretați achiziția.

Există și o categorie de șoferi care nu ar schimba pentru nimic în lume transmisia mecanică, pentru că una automată nu-i asigură doza zilnică de adrenalină. Cutiile automate convenționale (cu excepția celor cu dublu ambreiaj) reacționează întârziat la accelerarea din loc. Vorbim de acea secundă pe care amatorii de senzații tari nu sunt gata să o jertfească de dragul confortului.

Totuși, oferta de pe piață, perfecționarea continuă a cutiilor automate, traficul intens din Chișinău, cererea din partea șoferilor în devenire, toate acestea ne fac să anticipăm faptul că perioada de glorie a transmisiilor automate abia începe.


// console.log('no ads situation')