‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
miercuri, 17 aprilie, 2024
10 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriStudiu FAO: Micii fermieri ar avea de beneficiat de la o platformă de comerț...

Studiu FAO: Micii fermieri ar avea de beneficiat de la o platformă de comerț online unică

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

FAO prezintă primul studiu de fezabilitate privind dezvoltarea unei platforme de e-comerț pentru producătorii agricoli mici și mijlocii din Republica Moldova.

În Republica Moldova, crearea unei platforme unice de comerț online pentru micii producători agricoli, ar putea spori vânzările și îmbunătăți accesul la piețe, asigurând astfel, creșterea și competivitatea economică. Migranții reveniți în țară, de asemenea, ar putea să beneficieze și să devină agenți ai schimbării, datorită deprinderilor de utilizare a soluțiilor digitale, servind drept modele pentru ceilalți producători, care încă rămân reticenți față de adoptarea și utilizarea soluțiilor online. 

Acestea sunt principalele concluzii ale primului studiu de fezabilitate privind dezvoltarea unei platforme e-comerț pentru producătorii agricoli mici și mijlocii din țara noastră, inclusiv a migranților reveniți în Republica Moldova, lansat de FAO.

Potrivit cercetării, platforma de comerț online, ar reprezenta opțiunea sigură pentru producătorii agricoli mici de a-și vinde recolta, de a-și majora profitul și de a-și minimiza dependența de multiplii intermediari, acest fapt fiind indispensabil, în contextul pandemiei Covid-19, care a evidențiat vulnerabilitățile economiei naționale – fermierii fiind rupți de piața de desfacere și rămași practic, fără surse de venit.

„Republica Moldova dispune de cunoștințe tehnice, capacități și întregul potențial pentru elaborarea sau dezvoltarea platformelor de comerț online, conform necesităților producătorilor și realităților pieței de consum”, a declarat Victor Guzun, expert FAO în domeniul businessului digital și co-autor al studiului. 

„O platformă comună de vânzări online de tip marketplace ar avea șanse de succes mai mare, decât o multitudine de magazine online a fiecărui producător în parte. Platforma unică ar putea asigura o eficiență mai mare din punct de vedere a promovării, gestionării, întreținerii și dezvoltării continue.”

Prezentul studiu a analizat implementarea unei soluții dezvoltate de la zero și a unei soluții bazate pe una din platformele existente în țară. De asemenea, au fost analizate provocările și constrângerile cu privire la operarea platformelor existente, propunând un portofoliu de intervenții necesare pentru a asigura succesul platformelor noi sau existente.

„Cercetarea arată că cea mai mare parte a micilor producători agricoli nu dispun de abilitățile necesare pentru desfășurarea comerțului online, ceea ce înseamnă că trebuie să se acorde o atenție sporită educației digitale – factor decisiv în reușita vânzărilor din mediul online”, a concluzionat Jana Midoni, coordonatoarea proiectului.

„Pentru a sprijini dezvoltarea abilităților, intenționăm să lansăm o serie de podcast-uri educaționale pentru migranții reveniți în țară și sunt angajați în afaceri agricole, precum și să oferim instruire în mass-media digitală.”

Studiul a fost realizat în perioada iulie-august a anului curent, având la bază 28 de interviuri cu diverși producători, membri ai comunității de producători agricoli mici și mijlocii.

„Producătorii agricoli, intervievați în cadrul acestui studiu, susțin ideea de a crea o platformă unică de comerț și există un consens asupra perspectivelor de creștere a vânzărilor online, deși în prezent cantitățile de produse agroalimentare tranzacționate prin această metodă rămân infime”, a subliniat Adrian Cojocaru, expert FAO în domeniul piețelor agricole și co-autor al studiului. 

„Această stare de lucruri este cauzată, în primul rând, de faptul că în Republica Moldova practic lipsește infrastructura logistică necesară pentru ca produsele alimentare să ajungă de la producător la cumpărător în stare satisfăcătoare, fiind asigurată calitatea și siguranța alimentului, dar și un preț rezonabil al livrării. Astfel, pentru ca platforma online propriu-zisă să fie funcțională, studiul prevede implementarea unui șir de intervenții care vor asigura dezvoltarea durabilă a comerțului online, atât pentru produsele alimentare cât și pentru cele non-alimentare.” 

‹ adv ›

FAO Moldova caută continuu posibilități de a sprijini micii producători agricoli, inclusiv prin adoptarea instrumentelor și tehnologiilor digitale.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›