Zuckerberg își cere scuze de la utilizatori: Modificările de configurație au întrerupt, în cascadă, modul de comunicare al centrelor noastre de date

Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, își cere scuze de la utilizatori după ce cele trei platforme Messenger, Instagram și Whatsapp au picat și au fost blocate pentru mai bine de șase ore. „Preocuparea mai profundă cu o întrerupere ca aceasta nu este câți oameni trec la servicii competitive sau câți bani pierdem, ci ce înseamnă pentru oamenii care se bazează pe serviciile noastre să comunice cu cei dragi, să-și conducă afacerile sau să-și sprijine comunitățile”, a menționat Mark Zuckerberg, într-o postare pe facebook.

Foto: UNIMEDIA

Mark Zuckerberg a susținut că unele modificări realizate la routerele din centrele de date au făcut practic cele patru servicii "invizibile" pentru restul utilizatorilor de internet. Fondatorul Facebook-ului  și-a cerut scuze față de utilizatorii afectați, făcând referire la milioanele de afaceri care utilizează rețelele sociale pentru a-și promova serviciile și produsele.

"Am lucrat cât de mult am putut pentru a restabili accesul, iar sistemele noastre sunt acum din nou puse în funcțiune. Cauza principală a acestei întreruperi a afectat, de asemenea, multe dintre instrumentele și sistemele interne pe care le folosim în operațiunile noastre de zi cu zi, complicând încercările noastre de a găsi și rezolva rapid problema.

Echipele noastre de ingineri au aflat că modificările de configurație pe routerele principale care coordonează traficul de rețea între centrele noastre de date au cauzat probleme care au întrerupt această comunicare. Această întrerupere a traficului de rețea a avut un efect în cascadă asupra modului în care comunică centrele noastre de date, întrerupând serviciile noastre.

Serviciile noastre sunt din nou online și lucrăm activ pentru a le readuce pe deplin la capacitate maximă. Credem că principala cauză a acestei întreruperi a fost o modificare defectuoasă a configurației. De asemenea, nu avem dovezi că datele utilizatorilor au fost compromise ca urmare a acestei perioade de nefuncționare.

Oamenii și companiile din întreaga lume se bazează pe noi în fiecare zi pentru a rămâne conectați. Înțelegem impactul pe care îl au aceste întreruperi asupra vieții oamenilor și responsabilitatea noastră de a ține oamenii informați cu privire la întreruperile serviciilor noastre. Ne cerem scuze tuturor celor afectați și lucrăm pentru a înțelege mai multe despre ceea ce s-a întâmplat astăzi, astfel încât să putem continua să facem infrastructura mai rezistentă”, a menționat Mark Zuckerberg.

Multe întreruperi de acest fel se rezolvă destul de repede și sunt localizate rapid. Problema Facebook și a celorlalte servicii a fost globală și a dus la haos în sediul companiei, iar timpul îndelungat pentru rezolvare a fost neobișnuit.


Pub