(video) Acum 25 de ani lumea a văzut uimitorul Mercedes-Benz F 200 Imagination

Acum ştirile şi articolele noastre sunt şi pe Telegram! ABONEAZĂ-TE!
Le puteţi şi comenta acolo 😉
Abonaţii văd şi conţinut exclusiv!

La Salonul Auto de la Paris din octombrie 1996, acum exact 25 de ani în urmă, Mercedes-Benz a prezentat un concept interesant, aproape de neimaginat, al viitorului automobilului – Mercedes-Benz F 200 Imagination. 

Astăzi, multe dintre tehnologiile prezentate în el au devenit de mult timp parte din viața de zi cu zi a vehiculelor de producție. Acest lucru subliniază importanța cercetătorilor și dezvoltatorilor care se gândesc în permanență la vehiculele de mâine – redefinind continuu posibilitățile și limitele. 

Aproape întâmplător, F 200 Imagination a arătat cum ar putea arăta un coupe mare și modern – anunțând caracteristicile cheie de design ale viitorului Mercedes-Benz CL, care a debutat în 1999. Astăzi, conceptul original poate fi găsit în secțiunea “Fascination of Technology” a Muzeului Mercedes-Benz. Aceasta este accesibilă de vizitat gratuit prin atrium.

“Calculatoarele controlează mișcările unei mașini”, “sistemele electronice înlocuiesc legăturile mecanice”, “siguranța optimă la conducere în orice situație”: acestea și numeroase alte afirmații au fost folosite acum un sfert de secol în presa de specialitate şi au provocat destul de multă agitație. Desigur, conceptul de mașină în sine a provocat senzație. 

Caracteristica sa cea mai evidentă a fost că nu avea un volan. Șoferul o putea controla doar cu ajutorul unui sidestick şi putea alege dacă să folosească mâna dreaptă sau stânga. Unul dintre joystick-uri a fost montat în panoul ușii, iar al doilea pe consola centrală. În plus, ideea era că pasagerul din față putea prelua în orice moment controlul, deoarece un al treilea sidestick era situat în garnitura ușii din dreapta.

Condiția prealabilă pentru funcţionarea tuturor acestor elemente a fost tehnologia “drive by wire”: ansamblurile majore, cum ar fi direcția, nu au fost controlate prin legături mecanice, ci prin intermediul dispozitivelor electronice, electrice și actuatoare mecanice. 

“Comenzile șoferului sunt recunoscute de electronică ca o dorință pentru o anumită stare de conducere – accelerare, frânare, direcție, mers înapoi – iar sistemele electronice decid apoi cu viteza fulgerului cel mai bun și mai sigur mod de a respecta comenzile conducătorului auto.

Acțiunea depinde de situație, deoarece computerul folosește informații de la diferiți senzori care oferă detalii despre viteza vehiculului, viteza roţilor și turaţia motorului, condițiile drumului și mișcarea caroseriei, printre altele.”

F 200 Imagination a fost testat în propriul simulator de conducere al companiei. Mercedes-Benz este, de asemenea, un pionier în acest domeniu: primul simulator de conducere al companiei a fost pus în funcțiune încă din 1985. Iar în 1999, într-un vehicul de teste bazat pe un SL (129) germanii au demonstrat un sistem modernizat de control prin sidestick-uri.

Sistemul de afișare din F 200 Imagination s-ar putea să nu fi fost numit oficial un widescreen cockpit în 1996, dar asemănarea cu amenajările interioare Mercedes-Benz actuale și cu MBUX este izbitoare. Monitoare color au fost montate pe toată lățimea planşei de bord şi arătau panoul de instrumente, calculatorul de bord şi toate notificările

Mai mult, afișajele au arătat, de asemenea, imagini venite de la camerele video care au fost montate în locul oglinzilor retrovizoare, telefonul, sistemul de navigație, radioul, CD/DVD playerul. Sunetul poate fi transmis către căștile fără fir pentru pasagerul din față, dacă se dorește. 

Şi nivelul de computerizare al acestui concept car a fost semnificativ de modern: chiar și conexiunea la Internet, inclusiv telebanking (așa cum se numea la acea vreme) și rezervările digitale la hotel au fost testate: cu F 200 Imagination, viitorul s-a apropiat cu un pas în 1996.

Tehnologia “Drive by wire” a ajuns deja în vehicule de producție. Acesta este singurul mod în care pot funcționa sisteme precum Mercedes-Benz DRIVE PILOT: în anumite situații, șoferului i se permite să se relaxeze și mașina continuă să conducă într-un mod extrem de automatizat. În acest sens, F 200 Imagination a fost pionierul conducerii autonome în urmă cu 25 de ani. 

O condiție prealabilă pentru aceasta a fost montată standard de mulți ani, și anume direcția electrică: volanul este generatorul de impulsuri pentru comenzi și actuatoare. De asemenea, sistemul este mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil și contribuie în acest fel la eficiența generală a unei mașini.

F 200 Imagination a mai oferit numeroase alte inovații care sunt acum bine stabilite în automobilele de zi cu zi. De exemplu, avea şi mai are un sistem de faruri cu distribuție variabilă a luminii, airbaguri cortină la geamuri, suspensie Active Body Control, recunoaștere vocală pentru telefoane mobile, un acoperiș panoramic electro-transparent și o frână de parcare electrică. 

Ar mai fi interesant de menţionat despre portierele cu deschidere verticală hidraulică şi motorul V12 (372 CP), preluat de la modele precum S 600 sau CL 600.

Vezi neapărat şi: (video) O privire uimitoare asupra viitorului mașinii. S-au împlinit 30 de ani de la premiera lui Mercedes-Benz F 100

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/