Mold-Street: După șase ani au fost finalizați doar 25 de km ai drumului național Bălți – Fălești – Sculeni

Reabilitarea a unui segment de peste 25 de kilometri ai drumului național R16 Bălți – Fălești – Sculeni, executată de antreprenorul Impresa Pizzarotti & C S.p.A (Italia), a fost finalizată integral, anunță Administrația de Stat a Drumurilor (ASD). ASD precizează că, în acest scop, a fost instituită Comisia de recepție la terminarea lucrărilor formată din reprezentanți ai ASD, Ministerului Infrastucturii și Dezvoltării Regionale, companiei de proiectare și a antreprenorului, care a stabilit că lucrările sunt efectuate complet și calitativ, conform proiectului de execuție, caietului de sarcini și normativelor în vigoare, transmite Mold-Street.com.

Foto: asd.md

Tronsonul de drum finalizat începe de la orașul Bălți, km 4+800, continuând spre intersecția cu drumul R17 Fălești – Pîrlița, până la km 30+270.

Proiectul a inclus reabilitarea părții carosabile, construcția podețelor, reabilitarea podurilor, construcția pasajului peste calea ferată, construcția canalelor de scurgere, construcția sistemului de drenaj și relocarea conductelor de utilitate publică.

De asemenea, au fost executate lucrări de instalare a panourilor informative și a indicatoarelor rutiere, executare a marcajului rutier de tip termoplast, amenajare a intersecțiilor și acceselor la proprietăți, cât și montare a pavilioanelor pentru pasageri.

Lucrările de reabilitare a segmentului finalizat, de peste 25 de km ai drumului R16, au o valoare de peste 26 de milioane de euro, bani alocați dintr-un împrumut oferit Guvernului Republicii Moldova de către Banca Europeană pentru Investiții.

ASD nu oferă detalii despre faptul când va fi gata cel de-al doilea sector de drum (Fălești-Sculeni). Anterior, anunța că se efectuează lucrări de așternere a stratului de asfalt și stratului reciclat, construcție a terasamentelor și sistemelor de drenaj, construcție a trotuarelor și reabilitare a podurilor și podețelor.

Antreprenorul urmează să finalizeze integral lucrările contractuale până la sfârșitul anului 2021, mai spune ASD.

Lucrările de reabilitare a celor două loturi, cu o lungime totală de circa 55 de kilometri și un cost de 50,5 milioane de euro, sunt din banii alocați din împrumutul oferit de către BEI. Amintim că Impresa Pizzarotti & C.S.pA, una dintre cele mai mari companii italiene din domeniul construcțiilor, a câștigat încă în august 2015 licitația pentru reabilitarea traseului R16, Bălți-Fălești-Sculeni.

Lucrările de reparație au început în februarie 2016 și urmau să fie efectuate în maximum doi ani. Chiar dacă este vorba de o companie cu renume și dintr-o țară UE, lucrările au fost tergiversate din varii motive.

Astfel, în primăvara anului 2018 erau efectuate doar 25% din lucrările de reabilitare, iar autoritățile au avertizat compania că ar putea rezilia contractul.

Cei de la Impresa Pizzarotti au invocat atunci mai multe probleme în realizarea lucrărilor. În octombrie 2019, ASD raporta că au fost efectuate doar 45% din lucrările prevăzute și a constatat „mobilizarea inadecvată a personalului”, nerespectarea programului de lucrări și mobilizarea proastă a subantreprenorilor.


Pub