Akio Toyoda: “În atingerea neutralității carbonului inamicul este CO2-ul, nu motorul cu ardere internă”

Un transfer, o trecere completă la vehiculele electrice va duce la pierderea a până la 5.5 milioane de locuri de muncă în Japonia, iar industria nu va produce 8 milioane de vehicule până în 2030.

Acest lucru a fost anunțat la reuniunea Asociației producătorilor auto din Japonia (JAMA) de către directorul executiv al Toyota Motor Akio Toyoda, care este și președintele acestei organizații, fiind susținut de șefii Honda, Isuzu și Yamaha.

Toţi sunt de părere că intențiile autorităților japoneze sunt inacceptabile și inspirate de Europa.

Guvernul japonez își propune să reducă emisiile de gaze cu efect de seră ale țării până în 2030 și treptat, odată cu trecerea la vehiculele electrice, să atingă neutralitatea maximă a carbonului până în 2050 (adică zero emisii de CO2 pe parcursul întregului ciclu de viață al mașinii, inclusiv în timpul fazei de producție). Potrivit șefului Toyota, foaia de parcurs a guvernului ar trebui să ia în considerare faptul că sectorul de producție este baza bunăstării economice a Japoniei.

Trecerea bruscă la vehiculele electrice ar putea submina baza industrială a națiunii, susține Toyoda, și oferă o abordare mai cuprinzătoare pentru reducerea emisiilor de monoxid de carbon.

“Japonia este o țară orientată spre export. Prin urmare, neutralitatea carbonului este legată de problema locurilor de muncă din țară. Unii politicieni spun că trebuie să transformăm mașinile în electromobile sau că producția industrială actuală este depășită. Dar nu cred. Trebuie să protejăm locurile de muncă și viața japonezilor”.

Potrivit top managerului, companiile japoneze produc aproximativ 10 milioane de autoturisme pe an. Aproximativ jumătate dintre acestea ajung pe piețe externe.

Conform previziunilor Toyoda, până în 2030, fabricile japoneze de automobile vor continua să producă 8 milioane de automobile pe an, echipate cu motoare cu ardere internă (inclusiv hibride şi plug-in hybrid). Dacă va fi interzisă utilizarea motoarelor cu ardere internă, economia japoneză va fi pe punctul de a se prăbuși.

“Aceasta înseamnă că producția a peste 8 milioane de unități se va pierde, iar industria auto ar putea pierde cea mai mare parte a celor 5.5 milioane de locuri de muncă. Dacă ei [guvernul] spun că motoarele cu ardere internă sunt dușmanii noștri, aceasta va afecta toate tipurile de mașini.

În atingerea neutralității carbonului inamicul este dioxidul de carbon, nu motorul cu ardere internă!”

Toyoda a mai menționat că modelele hibride continuă să aducă o contribuție semnificativă la neutralitatea carbonului, chiar dacă sunt echipate cu motoare cu ardere internă. Acest lucru se datorează faptului că aceste maşini sunt mai ieftine decât cele electrice și pot pătrunde pe piețe în care nu există infrastructură de încărcare. În plus, toate resursele de dezvoltare a acestui tip de autovehicule încă sunt departe de a fi epuizate.

Managerul îndeamnă ca în timpul planificărilor unor astfel de măsuri să se ia în considerare situația economică reală din țară și din lume. Atunci când se elaborează pași pentru fiecare țară, să se țină seama de condițiile sale specifice. Numai în acest caz, o reducere bruscă a producției de mașini cu motoare tradiționale va fi compensată prin asamblarea de electromobile, iar producătorii vor avea timp să se adapteze la noile condiții de joc.

Vezi şi:

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://pps.iainlangsa.ac.id/ https://jdih.sumbawakab.go.id/