Victor Focșa, CrazyMonkey: Odată ce faci asta numai pentru că îți aduce bani, rezultate bune n-o să ai și nici clienți

18 Sept. 2021, 05:40
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
18 Sept. 2021, 05:40 // Oameni şi Idei //  MD Bani

După ce a lucrat o perioadă peste hotare a decis să revină acasă și lanseze o afacere în domeniul frumuseții bărbătești. Acum, Crazy Monkey – barbershopul fondat de Victor Focșa este unul dintre cele mai populare din Chișinău. Despre cum a lansat afacere, investițiile de care a avut nevoie și problemele din domeniu a vorbit într-un interviu pentru Bani.md.

Ideea de afacere

Fiind plecat peste hotare, a practicat o perioadă meseria de barber, iar la un moment dat a decis să revină acasă și astfel a deschis barbershopul.

Ideea de a lansa o afacere în Republica Moldova a apărut întâmplător, la fel ca și ideea de a deveni barber. A decis să încerce și încercarea a fost cu succes, întrucât acum are deja o bază de clienți fideli.

„Odată ce faci asta numai pentru că îți aduce bani, rezultate bune n-o să ai și nici clienți.”

Locația

Victor Focșa a ales și o locație strategică – centrul Capitalei. În urmă cu aproape trei ani, acest loc a fost ușor de găsit, însă acum, din spusele antreprenorului, ar fi mult mai dificil.

„Am luat în considerație că sunt multe ambasade, mulți vorbitori de limba engleză.”

De asemenea, tânărul a mai deschis un barbershop, tot în centrul Chișinăului, dar din anumite motive a fost închis.

„În Chișinău, cu numărul de oameni care se tund în barbershop, însuși cu un barbershop, poți face cât faci cu 3 barbershopuri”

Promovare

Din spusele lui Victor, la această etapă nu prea se promovează, întrucât au clienți destui și majoritatea timpului sunt full. În opinia lui, sunt diferite etape în care o afacere trebuie să fie promovată:

  1. la început, când nu prea ai clienți;
  2. după ce ai început să lucrezi ca să ai o bază de clienți;
  3. când te extinzi, crești numărul de meșteri/angajați.

Victor spune că în Moldova, un barbershop este considerat ceva luxos, cu toate că nu este așa.

Echipa

Potrivit antreprenorului, la început a fost foarte greu să găsească meșteri, și acum, de asemenea, este foarte greu. Totuși, echipa Crazy Monkey este formată acum din cei mai buni specialiști din domeniu, care au doar laude din partea clienților.

„Suntem cei mai buni, și asta nu o confirmăm doar noi. Asta o confirmă și clienții, și meșterii dau dovadă de asta…avem numai profesioniști.”

Despre impozite, taxe…

Fiind întrebat despre problemele cu care se confruntă, Victor a menționat impozitele și taxele, care sunt exagerate.

„Sume bunișoare se adună la sfârșit de lună.”

Investiții

Chiar de la început, Victor și-a dorit să deschidă ceva „mare și frumos”, care să fie cunoscut de toată lumea. Chiar dacă era îndemnat să înceapă cu ceva mai mic, el nu a susținut ideea, întrucât consideră că asta nu-ți oferă posibilitatea să crești. De asemenea, el spune că pentru a deschide un barbershop ai nevoie de minim 25.000 de euro, și asta doar pentru amenajare, întrucât mai ai nevoie de promovare și altele. De asemenea, el mai menționează că un barbershop are nevoie de investiții periodic, nu doar la început.

„Om de afaceri” sau barber

Victor se consideră a fi mai mult om de afaceri, decât barber, întrucât asta și-a dorit de la început, cu toate că peste hotare a practicat această meserie. De asemenea, el se implică atunci când colegii au nevoie de ajutor. Dacă își dorea să devină cunoscut ca barber, la sigur își atingea scopul, spune tânărul.

„Să fi vrut să fiu ca meșter mega-popular și auzit, eu nu cred că avea să-mi deschid un barbershop.”

Planuri de viitor

Pe viitor, Victor planifică să se extindă și peste hotarele Republicii Moldova, acolo unde barbershopurile au luat amploare și sunt apreciate la justa valoare. Potrivit lui, în Republica Moldova este prea devreme pentru a extinde o afacere în acest domeniu, întrucât numărul bărbaților care frecventează un barbershop este scăzut. De asemenea, el nu exclude și opțiunea de a pleca din nou peste hotare.

Realitatea Live

26 Apr. 2024, 10:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
26 Apr. 2024, 10:51 // Actual //  Lupu Eduard

Veneţia a devenit joi primul oraş din lume care a introdus un sistem de plată pentru vizitatori în cadrul unui experiment menit să descurajeze turiştii să sosească în perioadele de vârf, relatează Reuters.

Cu toate acestea, acesta nu este singurul loc din Italia care a introdus recent noi măsuri menite să încetinească fluxurile turistice.

Iată câteva dintre iniţiativele în vigoare în prezent

Veneţia

Oraşul lagunar a introdus bilete pentru călătorii de o zi care costă cinci euro şi sunt valabile de la 08:30 la 16:00, ora locală. Experimentul a intrat în vigoare la 25 aprilie, o sărbătoare naţională în Italia. Bilete vor fi necesare pentru următoarele 10 zile şi ulterior pentru majoritatea weekend-urilor până la jumătatea lunii iulie.

Alte oraşe, precum Como, au anunţat că iau în considerare introducerea unei măsuri similare, dar aşteaptă să vadă cum funcţionează iniţiativa de la Veneţia înainte de a lua o decizie.

Pe lângă aceasta, autorităţile din Veneţia au spus că din iunie va limita dimensiunea grupurilor de turişti la 25 de persoane şi va interzice utilizarea difuzoarelor de către ghizii turistici.

Florenţa

Florenţa a anunţat în octombrie că interzice noile închirieri rezidenţiale pe termen scurt pe platforme precum Airbnb în centrul său istoric. De asemenea, a oferit trei ani de reduceri fiscale proprietarilor de închirieri de vacanţă pe termen scurt, dacă încep să ofere locaţii obişnuite pentru rezidenţi.

Celebrul muzeu al oraşului, Uffizi, oferă reduceri persoanelor care sosesc înainte de ora 08.55 şi preţuri mai mici în afara sezonului. Pentru a diminua aglomeraţia, muzeul se închide şi la ora 22:00 o dată pe săptămână.

Cinque Terre

Cele cinci sate care alcătuiesc Cinque Terre de pe Riviera italiană sunt în mod constant asaltate de vizitatori.

Pentru a încerca să reducă supraaglomerarea în perioadele de vârf, autoritatea care supraveghează zona a declarat săptămâna aceasta că va percepe vizitatorilor 15 euro pentru a merge pe cea mai celebră potecă de coastă. În plus, poteca poate fi parcursă doar într-o singură direcţie.

Capri

Mica insulă pitorească care se află peste golf faţă de oraşul Napoli din sud şi-a dublat taxa de intrare, care se adaugă automat la biletele de feribot, la 5 euro. Taxa se va percepe în perioada 1 aprilie – 1 octombrie.

Capri, Ischia, Procida, Lampedusa, Linosa

Aceste insule au introdus limite sau interdicţii definitive la maşinile celor care nu sunt rezidenţi în timpul principalului sezonului turistic.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău