image
Sursa foto: facebook

Expert, despre decizia Ucrainei de a interzice mașinile cu numere transnistrene: Kievul nu mai joacă după scenariul Moscovei

Ucraina nu mai vrea să joace după regulile scrise la Moscova și Tiraspol deoarece se confruntă cu același pericol separatist cu care se confruntă și Republica Moldova. De aceea a luat decizia de a interzice accesul automobilelor cu numere transnistrene pe teritoriul său. Nu este exclus însă că și Chișinăul va plăti un preț pentru aceasta. Este opinia comentatorului politic, Anatol Țăranu, expusă în cadrul emisiunii „Cabinetul din umbră”, de la JurnalTV.

Comentatorul amintește că în cadrul vizitei sale, Dmitri Kozak a menționat după întâlnirea cu președintele Maia Sandu că au convenit că nu va exista „o blocadă” a regiunii din stânga Nistrului.

„Chișinăul a tăcut, într-un fel a recunoscut că tocmeala acesta a avut loc, fapt confirmat și de demersul ambasadei Republicii Moldova la Kiev în care solicită autorităților ucrainene să fie extins termenul până la 1 ianuarie 2022 pentru automobilele cu numere transnistrene. Acum e firesc ca Moscova să-și îndrepte toate săgețile spre Ucraina. Kievul însă nu are nevoie de congelarea propriului conflict jucând după scenariile moscovite”, a spus Anatol Țăranu.

Totuși, expertul politic este convins că și Chișinăul va avea de plătit un preț pentru această decizie.

„Există însă o bănuială și presa rusă duduie, că Chișinăul încearcă să fie cumințel, dar el a convenit cu Kievul și va plăti un preț care se va regăsi în scumpirea gazului și în alte probleme cu caracter economic” a mai spus Anatol Țăranu.

Amintim că automobilele cu numere transnistrene sunt interzise pe teritoriul statului vecin începând cu 1 septembrie, curent, iar în România sunt interzise încă din 2019.

În 2018 s-a ajuns la o înțelegere în cadrul formatului 5+2 ca deținătorii de automobile cu numere transnistrene să-și schimbe plăcuțele cu numere de înmatriculare neutre, care nu conțin însemnele enclavei separatiste, dar nici simbolica națională. Timp de doi ani însă doar 5% din deținătorii de automobile din stânga Nistrului s-au conformat acestor reguli.

Noutăţile partenerilor

comentarii: