(video) Începând de ieri, traficul din Paris a devenit mai lent. Viteza maximă este limitată acum la 30 km/h

După cum s-a anunţat la mijlocul verii, începând de ieri a intrat în vigoare noua limită de viteză pe toate străzile Parisului – maxim 30 km/h! Acest lucru a fost făcut la inițiativa primarului Anne Hidalgo, deşi anterior o astfel de limită era oricum în vigoare pentru 60% din străzile capitalei franceze.

Restricțiile sunt explicate de îngrijorarea față de ecologie și confortul acustic al parizienilor, însă noua regulă este deja criticată.

Pentru cei care nu vor respecta noua decizie a primăriei capitalei amenda este de 135 de euro și retragerea a 2 puncte de pe permisul de conducere.

Cu o viteză mai mare de 30 km/h se poate acum rula doar pe şoseaua de centură din jurul Parisului (limita acolo fiind de 70 km/h) şi pe unele bulevarde unde viteza este limitată la 50 de km/h. Potrivit autorităților, o astfel de restricție va face drumurile din capitala Franței mai sigure și mai confortabile pentru pietoni și bicicliști.

Dar inițiativa primarului a atras deja critici din partea unor categorii de automobiliști: în special din partea celor care se ocupă de livrări de produse şi taximetrie. În opinia lor, scăderea vitezei maxime permise va crește timpul de așteptare pentru clienți și, în cele din urmă, va duce la o creștere a tarifelor.

Cu toate acestea, majoritatea locuitorilor din capitala Franței speră că Parisul va deveni într-adevăr mai sigur și mai liniștit. Măsura mulțumește parizienii, însă nu este aprobată de cei care stau în suburbii. Aceștia se deplasează de acasă şi până la locul de muncă din Paris cu maşinile, astfel că nu îşi doresc să petreacă şi mai mult timp în trafic. Iar cei care locuiesc în Paris nu prea circulă cu autoturismele personale în capitală.

Odată cu reducerea vitezei, primăria speră şi la reducerea zgomotului. Un studiu publicat în luna iulie de Consiliul Naţional al Zgomotului arăta că în Franţa zgomotul afectează 26 de milioane de persoane, iar asta se reflectă în starea lor de sănătate. Practic patru milioane de francezi au probleme de somn din cauza poluării fonice, iar peste 700.000 sunt depresivi din acelaşi motiv.

Scopul restricţiei este şi de a descuraja folosirea transportului în comun în locul celui personal. Un raport francez arată însă că maşinile poluează mai mult la o viteză de 30 de km/h decât cele care înaintează cu 50 de km/h. Explicaţia: o maşină ce rulează la o viteză scăzută emite mai mult dioxid de carbon.

În centrul oraşelor, maşinile poluează cu până la 15% mai mult circulând cu 30 de km/h decât cu 50 de km/h. De aceea, la orele de vârf, când multe maşini circulă la viteze foarte mici din cauza traficului aglomerat, nivelul de poluare este cel mai ridicat. Cel mai puţin poluează o maşină care circulă cu 70 de km/h, arată studiul realizat de Centrul pentru Mediu.

O altă măsură de descurajare a folosirii vehiculelor este de taxare a parcării pentru scutere şi motociclete. În prezent, parcarea acestora este gratuită. Din 2022 situația se va schimba, iar motocicliștii vor trebui să achite abonamente pentru a parca în Paris. Un abonament general va costa 160 de euro pe lună. Pentru comparație, un abonament lunar pentru transportul în comun costă 75 de euro.

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/