(grafic) Care au fost cele mai active rețele sociale ale concurenților electorali pe social media la anticipate

alegeri34
Foto: #diez

Organizațiile Mediapoint și MEMO 98 au monitorizat utilizarea rețelelor de socializare în perioada premergătoare alegerilor parlamentare din 11 iulie din Republica Moldova. Scopul principal al monitorizării a fost determinarea impactul acestora asupra campaniei electorale și modul în care rețelele sociale servesc drept platformă de furnizare a informații de care alegătorii au nevoie în luarea deciziilor.

Așadar, monitorizarea s-a axat pe activitatea de socializare a 23 de concurenți electorali, inclusiv 20 de partide politice, 2 blocuri electorale și un candidat independent. În plus, activitatea de monitorizare s-a focusat și pe activitatea a 17 lideri de partid înscriși la alegeri.

Unul din aspectele acestei monitorizări a fost și analiza prezenței concurenților electorali pe social media.

Prin urmare, la ceste alegeri, concurenții au folosit mai multe rețele sociale pentru a comunica cu alegătorii. Toți concurenții au avut o pagină publică pe Facebook și au folosit-o în timpul campaniei. În timp ce aceste pagini erau principala platformă de comunicare pentru unele partide și candidați, altele s-au bazat și pe alte mijloace de campanie online și tradiționale.

Rezumatul activității concurenților electorali și a liderilor de partid pe Facebook 

Potrivit monitorizării, Facebook este cea mai populară platformă de socializare din Moldova, iar majoritatea concurenților au folosit-o intens în timpul alegerilor. Aceasta a fost cea mai utilizată dintre cele cinci platforme de socializare monitorizate. Partidele înregistrate, blocurile și candidații independenți au publicat 3 392 de postări în perioada 12 iunie – 9 iulie 2021. Prin comparație, politicienii monitorizați au publicat 1 551 de postări în aceeași perioadă.

De asemenea, monitorizarea calitativă a arătat că, în timp ce partidele politice foloseau în general un limbaj echilibrat pe paginile lor oficiale, liderii partidului erau mai agresivi in exprimare. Informațiile despre activitățile campaniei, întâlnirile cu alegătorii, mesajele și promisiunile campaniei au fost publicate în general pe paginile de Facebook, fără detalii cu privire la modul în care aceste promisiuni ar fi îndeplinite.

Monitorizarea a constatat că, în total, au existat până la 2 485 717 interacțiuni pe paginile de Facebook analizate pe întreaga perioadă de monitorizare, dintre care partidele politice au primit 1,82 milioane de interacțiuni; și liderii politici, 1,09 milioane de interacțiuni. Dintre partidele politice, Partidul Democrația Acasă a primit cel mai mare număr de interacțiuni (1 045 215), urmat de Partidul Acțiune și Solidaritate (372 119) și Partidul Acțiunilor Comune – Congresul Civic (58 811 interacțiuni). Dintre liderii de partid, Usatîi a primit cel mai mare număr de interacțiuni (330 173), urmat de Bilețchi (319 018) și Năstase (96 115).

Vezi AICI, câți bani au cheltuit politicienii și partidele politice pentru promovarea campaniei electorale pe social media.

Campania electorală pentru alegerile parlamentare anticipate din 11 iulie a costat toți concurenții electorali 43 316 927 de lei. Aici puteți vedea cât a costat un vot valabil exprimat pentru partidele participante la alegerile parlamentare anticipate.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Ilinca Televca
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente