Tabloul economico-financiar al „Moldtelecom” SA în 2020 şi în 2021

Un raport ce conţine informaţii ample despre activitatea SA „Moldtelecom” în anul 2020 și primul semestru al anului 2021 a fost prezentat în cadrul ședinței Consiliului companiei săptămâna trecută.

Foto: UNIMEDIA

Potrivit acestuia, deşi anul 2020 a fost dificil, SA „Moldtelecom” se poate mândri cu o serie de rezultate de-a dreptul impresionante. Un rezultat surprinzător de bun SA „Moldtelecom” a înregistrat la capitolul abonați. Astfel, în semestru 1 al lui 2020 această cifră a ajuns la 2 mln 342,5 mii abonați. Pentru primul semestru al anului 2021 a fost planificată să fie atinsă cifra de 2 mln 417,9 mii, dar efectiv vorbim de o cifră de 2 430,4 mii.

Rezultate bune au fost înregistrate în primul semestru al anului curent față de același semestru al anului 2020 şi la astfel de capitole ca: abonaţi broadband – 420,3 mii versus 405,6 mii, abonaţi de telefonie mobilă 679,6 mii versus 610,7 mii. Observăm că compania Modtelecom se bucură de o creștere continuă a numărului de abonați practic pe toate segmentele, păstrând poziția de lider pe piața de servicii de internet fix, IPTV, internet mobil și telefonie fixă. Cea mai semnificativă creștere de abonați înregistrând-o pe segmentul de telefonie mobilă.

În anul 2020, în condiții de criză, compania S.A. ”Moldtelecom” a fost unicul operator care a reușit să crească numărul de abonați la serviciile de telefonie mobilă, deși piața de telefonie mobilă a fost în descreștere, același trend păstrându-l și în anul curent. Astfel, în primele 7 luni ale lui 2021 „Moldtelecom” a devenit lider la numărul de abonați de telefonie mobilă care și-au portat numărul de la alți operatori la Moldtelecom și, totodată, 4 luni consecutiv e lider la capitolul portare. Astfel, potrivit datelor, în total, în perioada ianuarie-iulie 2021, au portat numărul de la alt operator la „Moldtelecom” 18 611 abonați. Totodată, în ultimele 4 luni, „Moldtelecom” este în fruntea clasamentului la capitolul portări cu 2902 abonați – aprilie, 2794 – mai, 2855 – iunie, 3019 – iulie. E de remarcat că, în iulie compania a înregistrat cel mai mare număr de portări.

„Moldtelecom” se bucură și de faptul că este operatorul de la care au „plecat” cei mai puțini abonați și acest trend este menținut în continuare. Şi tabloul economico-financiar general pe companie se prezintă destul de bine, mai ales dacă luăm în calcul faptul că anul economic 2020, dar şi anul curent sunt destul de complicaţi. Astfel, în semestru I al anului 2020 SA „Moldtelecom” a avut un venit total de 819,3 mln. lei, iar pentru același semestru al anului 2021 putem vorbi de un venit efectiv de 846,4 mln. lei versus 806,5 mln lei planificat.
Observăm că în premieră veniturile obținute pentru serviciile de telefonie mobilă au depășit veniturile la telefonia fixă, 138 mln. 008 mii lei față de 126 mln. 321 mii lei. Reieșind din acest trend se poate deduce ca veniturile anului curent vor depăși veniturile anului trecut. În anul 2020, „Moldtelecom” SA practic a reușit să-și dubleze profitul față de anul 2019 – de la 44 mln. lei până la 86 mln. lei. Acest rezultat este cu atât mai important, cu cât, începând din 2015, „Moldtelecom” SA a înregistrat scăderi constante la capitolul profit.

Profitul efectiv înregistrat de S.A. Moldtelecom în primul semestru al anului 2021 este de 98,9 mln. lei versus 86 mln al anului trecut. De menţionat e şi faptul că în 2020 „Moldtelecom” a reușit să ramburseze și să diminueze creditul companiei cu peste 20% față de anul 2019. La fel și costurile companiei au fost reduse cu 7% ceea ce a constituit 111 milioane lei. Diminuarea costurilor nu a afectat personalul companiei, ba din contra, la finele anului 2020 numărul mediu de angajați a fost într-o ușoară creștere față de 2019. Potrivit raportului, priorități ale „Moldtelecom” pentru 2021 sunt: dezvoltarea continuă a rețelelor de bandă largă prin tehnologia GPON, menținerea cotei de piață pentru telefonie fixă și extinderea cotei de piață pentru telefonie mobilă, dezvoltarea serviciilor de self-service, optimizarea costurilor, digitalizarea serviciilor, etc.

Este de menționat faptul că, începând cu anul trecut, compania S.A. Moldtelecom are o nouă echipă managerială, o mare parte din directori au fost promovați din interiorul echipei având o experiență bogată de activitate în această companie, urcând toate treptele profesionale pas cu pas. Este vorba inclusiv de actualul director general al întreprinderii.


// console.log('no ads situation')