Elon Musk: “Sistemul FSD nu este destinat exclusiv vehiculelor electrice Tesla”

Producătorul american de vehicule electrice Tesla va permite companiilor terțe să folosească sub licență sistemul său de pilotare semi automatizată – numit Autopilot – care face parte din complexul Full Self-Driving (FSD). Acest lucru a fost anunțat de Elon Musk în cadrul AI Day, acolo unde s-au dezvăluit primele detalii despre Tesla Bot.

În timpul conferinței, Autocar l-a întrebat pe miliardar dacă Tesla ar fi de acord să facă public codul open source al software-ului conceput cu forţele proprii. Musk a răspuns:

“Ei bine, crearea unui sistem de pilotare automată este, în principiu, un lucru extrem de scump, așa că trebuie de plătit pentru el cumva. Cu excepția cazului în care oamenii vor să lucreze gratuit. Dar trebuie să spun că dacă alte companii auto ar dori să folosească sistemul nostru sub licență în produsele lor, ar fi grozav. Sistemul nu este destinat exclusiv vehiculelor electrice Tesla”.

O astfel de soluţie ar permite producătorilor auto terţi să ofere clienților un sistem de conducere autonom fără a mai investi sume uriaşe de bani în dezvoltarea unei alternative de la zero şi asta dacă vor putea crea o alternativă. La momentul de faţă, printre companiile auto, complexul celor de la Tesla este cel mai avansat şi eficient din lume.

Elon Musk a mai adăugat că noua generaţie a sistemului “va putea atinge un autocontrol complet cu un nivel de securitate mult mai mare decât cel al unui om, probabil cu 200% sau 300% mai bun decât cel al unui om”. Un calculator performant cu sistemul Full Self-Driving 2 ar trebui să debuteze pe noul Cybertruck “plus-minus în aproximativ un an”.

Șeful companiei americane a subliniat în repetate rânduri că tehnologia fără pilot a Tesla este mai sigură decât șoferul mediu, deşi încă mai au loc accidente cu implicarea maşinilor mărcii care avusese sistemul activat.

Actualul Tesla Autopilot corespunde nivelului 2 conform clasificării Societăţii inginerilor auto (SAE). Aceasta înseamnă că sistemul poate controla complet vehiculul, prin intervenție automată în acceleraţie, frânare şi direcţie, dar șoferul trebuie să monitorizeze permanent situațiile înconjurătoare și să fie pregătit să preia controlul în orice moment.

Vezi şi: (video) Norvegia: Un şofer beat şi-a setat maşina Tesla să-l ducă acasă, în caz că adoarme

Cmentariile sunt închise