Au ruginit 25 de ani, iar acum vor ajunge la metal uzat: De ce CFM a decis să vândă 100 de locomotive vechi

Calea Ferată din Moldova, care se confruntă cu serioase dificultăți financiare, intenționează să vândă aproximativ 100 de locomotive care nu funcționează de mai bine de 25 de ani. Potrivit, directorul întreprinderii, Oleg Tofilat, a spus acest lucru într-un interviu acordat "Rail.insider".

Foto:

"Preconizăm vânuarea unei cantități mari de fier vechi. Acum pregătim spre vânzare primul lot de 1,4 mii tone. În plus, avem aproximativ 100 de locomotive care nu funcționează de mai bine de 25 de ani. Probabil le vom scoate la vânzare și ca material rulant cu o durată de viață expirată. Vom saluta dacă metalurgienii ucraineni își vor arăta și ei interesul pentru această ofertă", a spus directorul întreprinderii.
Tofilat a precizat că este vorba despre locomotivele TE10 și ChME3 produse în anii 1970-1980.

Potrivit lui, acum muncitorii feroviari locali sunt salvați de locomotivele TE33AC ale companiei americane Wabtec, achiziționate în 2020.

"Fără ele, ar fi fost aproape imposibil pentru noi să asigurăm procesul de transport. Acum ele îndeplinesc multă muncă operațională. În general, activitatea se desfășoară în regim normal, ei fac față sarcinilor", a mai menționat Oleg Tofilat.


Pub