„Una din condițiile de bază în asigurarea independenței unei funcții este tocmai modul de numire și destituire a acesteia. Și evident că funcțiile care sunt ocupate urmare a unui concurs se bucură de independență și credibilitate mai mare. Înțelegem că există și au existat anumite probleme, mai ales în parte ce ține de concursurile organizate de Parlament, însă tocmai în cazul în care există o majoritate, care este una confortabilă, ar putea să se încerce un exercițiu autentic de veritabil de concurs, altfel ar putea să apară suspiciuni precum că funcția nu este scoasă în concurs, doar pentru a nu da altor persoane posibilitatea să încerce șansa..
Noi vă vom încuraja și vă asigurăm că susținem să renunțați la acest proiect și să organizați un concurs după toate regulile. Nu vă supărați, cetățenii care au experiențe electorale au mai auzit de reforme și toate puterile au venit cu scoaterea din funcție a directorilor CNA și cu reforma. Vă pot spune ca persoană, care în fiecare an a fost avizată de posibila concediere, pentru că în fiecare an locul unde activam se reforma instuțional. Iată de ce trebuie să fiți mai convingători” a declarat experta.
Mariana Kalughin a enunțat presupunerea că proiectul are o altă țintă, decât cea declarată.
Proiectul de lege pentru modificarea articolului 8 din Legea cu privire la Centrul Național Anticorupție a fost susținut de deputați, săptămâna trecută. Prezentul proiect de lege propune ca directorul CNA să fie numit în funcție de Parlament cu votul majorității deputaților aleși, la propunerea a cel puțin 20 de deputați, cu avizul pozitiv al Comisiei juridice, numiri și imunități, pentru un mandat de 5 ani, fără posibilitatea numirii pentru un alt mandat.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!