Moldova și România vor semna un acord pentru construcția unui pod peste Prut la Ungheni. Alte patru poduri sunt în reabilitare

Ilie Gulca
18/08/2021
Raul Prut

Comisia politică externă și integrare europeană a Parlamentului a avizat pe 18 august inițierea negocierilor despre proiectul Acordului privind construcția unui pod care va lega localiatea Ungheni din România și municipiul Ungheni din Republica Moldova”.

Acordul ar urma să fie semnat între Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind aspectele tehnice, financiare, juridice și organizatorice referitoare la construirea, exploatarea, întreținerea și repararea podului rutier de frontieră între cele două state peste râul Prut.

Conform proiectului, construcția podului va asigura conexiunea rețelei de drumuri prin partea de vest a Moldovei, care va susține necesitățile cetățenilor pentru mobilitate și va facilita comerțul pe piețele interne a Părților Contractante și cea internațională. Totodată, acesta va spori rolul pe care Republica Moldova îl are în calitate de legătură între statele Uniunii Europene și Comunitatea Statelor Independente.

Finanțarea pentru proiectul tehnic al obiectivului va fi asigurat de Guvernul României, inclusiv evaluarea impactului de mediu, precum și construcția podului propriu-zis și construcția infrastructurii conexe pe teritoriul său. Republica Moldova ar urma să asigure evaluarea impactului de mediu pe teritoriul său, precum și finanțarea pentru construcția infrastructurii rutiere conexe.

Costul total al lucrărilor este de aproximativ 40 de milioane de euro. Republica Moldova ar urma să aloce circa 7 milioane de euro, inclusiv și pentru lucrările la punctul de trecere.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România a anunțat în iulie curent că are în derulare cinci proiecte pentru reabilitarea podurilor de peste Prut şi pentru construirea unui pod la Ungheni, potrivit ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă.

Unul dintre proiecte este Podul de la Galaţi–Giurgiuleşti, pe DN 2B, construit în 1949, cu o lungime de 125 de metri. Celelalte poduri ce vor fi reabilitate sunt Podul de la Albiţa - Leuşeni, pe DN 24B, Podul de la Sculeni, pe DN 24, Podul de la Oancea - Cahul, pe DN 26A.

În ceea ce priveşte Podul de la Ungheni, de pe Autostrada Unirii A8 Tg. Mureş-Iaşi-Ungheni, proiectarea este deja în derulare. Studiul de fezabilitate pentru pod este finalizat, iar, după ce obţinem acordul de mediu aflat în procedură, lansăm licitaţia de proiectare şi execuţie.

Ilie Gulca
18/08/2021




Textele de pe pagina web a Centrului de Investigații Jurnalistice www.anticoruptie.md sunt realizate de jurnaliști, cu respectarea normelor deontologice și sunt protejate de dreptul de autor. Preluarea textelor știrilor și a investigațiilor jurnalistice se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agenții, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat de pe www.anticoruptie.md în primul alineat, iar în cazul posturilor de radio și TV – se citează obligatoriu sursa.

Preluarea integrală a textelor se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil semnat cu Centrul de Investigații Jurnalistice.



Follow us on Telegram

Comentarii