Criza containerelor continuă. Probleme apărute în China ar putea duce la o explozie a prețurilor mărfurilor de import

Costul de transport al mărfurilor pe mare a ajuns la valori record. Tariful de expediere al unui container din China către Statele Unite a depășit pragul de 20 de mii de dolari, un cost care a crescut de câteva ori în ultimul an. Iar problemele se țin scai de lanțurile de aprovizionare la nivel global. Principalele porturi pentru containere din China s-au aglomerat după apariția unui focar de coronarius. Iar asta pune presiune din nou pe prețurile de transport, aflate oricum la un nivel record, informează Digi24.ro.

Foto:

Aglomeraţia din marile porturi pentru containere Shanghai şi Ningbo din China s-a agravat după închiderea unui terminal din Ningbo, unde au fost depistate cazuri de Covid-19 în această săptămână.

Măsurile mai stricte pentru combaterea epidemiei de coronavirus încep să afecteze noi părţi ale economiei chineze. Varianta Delta, care este foarte contagioasă, a fost depistată în peste 10 oraşe, de la sfârşitul lunii iulie.

Cea mai gravă aglomerație porturară în China din ultimii ani

Patruzeci de nave care transportă containere erau ancorate în largul portului Ningbo, cu zece mai multe decât în urmă cu trei zile, când un muncitor de la terminalul de containere a fost testat pozitiv pentru Covid-19. Din această cauză, terminalul și-a suspendat toate operațiunile, iar alte terminale au impus restricții care limitează numărul de persoane şi mărfuri ce intră în zonele portuare.

Operatorul terminalului a anunțat că va redirecționa toate navele care erau programate să facă escale către alte terminale și se va coordona cu alte porturi pentru a prelua navele ce sunt în așteptare. Unele companiile de transport maritim au anunțat deja că vapoarele care trebuiau să descarce mărfuri la Ningbo vor fi redirecționate către Shanghai, dar asta ar putea provoca noi întârzieri.

În aceste condiții, terminalele din apropierea Shanghaiului înregistrează cea mai gravă aglomeraţie din ultimii trei ani. Spre exemplu, un terminal-cheie pentru containere de aici are deja 30 de nave care așteaptă să fie descărcate.

Noile probleme vin după ce porturile din estul Chinei abia au recuperat restanțele acumulate în urma taifunului In-Fa, care a dus la scăderea volumului de containere descărcate cu 10% la sfârşitul lunii iulie. Acestea se adaugă și întreruperilor masive în ceea ce privește manipularea containerelor în sudul Chinei, din iunie, când porturile din apropierea Shenzhenului au impus măsuri stricte de izolare din cauza coronavirusului, care au dus la blocarea traficului a zeci de nave de containere.


Pub