Academia Anei – startup-ul care te ajută să nu pierzi bani

Realitățile și problemele prin care treci te pot inspira să cauți soluții și pentru ceilalți. Aceasta este și istoria Anei, care a decis să creeze o Academie online pentru toți cei care vor să învețe cum să investească, câștige și cheltuiască rațional banii. „Educația financiară nu este predată copiilor la școli și uneori nici la universități. Astfel, suntem mai predispuși să pierdem mult în viața de adult”, susține tânăra. 

Ideea

Ana Pascaru este din Chișinău. Aici a crescut, aici a făcut facultatea și tot aici și-a găsit primul loc de muncă și a primit primul salariu. Timp de câțiva ani a activat în industria ușoară, apoi s-a alăturat unui start-up, care a inspirat-o să descopere beneficiile lucrului online.

„Am început să caut oportunități în afara Moldovei, să mă dezvolt”, povestește ea. Astfel, în 2015 s-a mutat în Londra, unde a continuat să învețe cum să fie o manageră de proiecte și să lucreze eficient la coordonarea acestora.

Experiențele din țară și de peste hotare au motivat-o să investească mai mult în dezvoltarea personală, să adopte un stil de viață sănătos și să nu înceteze să învețe mereu lucruri noi.

În perioada de sarcină, atunci când a trebuit să regândească bugetul familiei, a descoperit și importanța unei educații financiare. „Am comis anumite greșeli financiare pe care le-aș fi evitat, dacă aveam cunoștințele necesare. Același lucru li s-a întâmplat și prietenilor”, constată Ana. Astfel, i-a venit ideea să creeze o platformă prin care oamenii să beneficieze de educație financiară.

Pasana Academy

Startup-ul la care lucrează Ana ține de educația financiară. Ea vrea să creeze o academie virtuală – Pasana Academy. Aceasta va fi o platformă online, unde vor fi publicate cursuri de educație financiară elaborate în parteneriat cu universitățile din Marea Britanie.

Astfel, fiecare „student” al academiei va putea învăța:

  • Cum să-și schimbe atitudinea față de bani;
  • Cum să-și urmărească veniturile și cheltuielile;
  • Cum să se pregătească pentru achiziționarea unei locuințe;
  • Cum să înceapă să investească;
  • Cum să-și măsoare succesul financiar.

De asemenea, Ana își propune să creeze o comunitate cu care să organizeze întâlniri săptămânale, la care să se facă schimb de experiență și de idei, să fie organizate workshop-uri.

Ea consideră că o astfel de platformă ar reduce nivelul de stres în familie atunci când au loc schimbări radicale, cum ar fi: nașterea unui copil, achiziționarea unei case sau chiar emigrarea într-o altă țară.

Acceleratorul de vise

Ideea a început să prindă contur după ce în aprilie a văzut anunțul de participare la Acceleratorul Dreamups. „Atunci am decis că e momentul să acționez”, zâmbește Ana. 

„Trăim în timpuri când cunoștințele sunt prioritare în luarea unor decizii importante”, menționează ea. Planurile fondatoarei sunt extrem de clare: platforma să fie lansată la începutul toamnei, iar ulterior, peste câteva luni, să fie creată și o aplicație mobilă. Pe lângă cursuri și informații utile, aceasta va avea integrat și un algoritm, care va permite fiecărui utilizator să introducă datele personale și să primească soluții personalizate la problema financiară pe care o are, ținând cont de legislația fiscală din țara în care se află. 

Dreamups este o comunitate de tineri care încurajează inovația și susține startup-urile din Republica Moldova, pentru a asigura crearea unui mediu de afaceri corect, competitiv și sustenabil.

Sunt jurnalistă din 2015. Dacă la început m-am delectat cu presa tipărită, din 2018 am pășit în lumea presei online. În toată această perioadă am descoperit oameni, locuri și istorii. Toate acestea mi-au arătat că viața e o paletă de culori pe care-mi place să o descriu prin cuvinte și condimentez cu fotografii.

Preluarea textelor de pe Moldova.org se realizează doar în limita maximă de 2000 de semne, cu 2 link-uri directe spre articolul citat în prima și ultima propoziție a fragmentului preluat. Fotografiile/infograficele de pe platforma moldova.org pot fi preluate în număr de maxim 2 bucăți per material și doar cu menționarea Moldova.org și numele autorului/autoarei.