De asemenea, în timp ce organizațiile criminale implicate în traficul ilicit de droguri s-au dovedit a fi capabile de a stabili alianțe în vederea realizării acțiunilor comune și de a activa în afara granițelor stabilite, autoritățile publice s-au dovedit a fi mai puțin pregătite să facă față provocărilor actuale. Actualmente, sistemele disponibile de colectare a datelor despre consumul de droguri nu satisfac pe deplin necesitățile informaționale, fiind evidente amenințări reale la adresa societății.
Deși Ministerul Afacerilor Interne, în general, este responsabil de monitorizarea realizării acțiunilor, prevăzute în planurile naționale de acțiuni antidrog și de schimbul de date și informații cu membrii Comisiei Naționale Antidrog, acesta de fapt nu deține toată informația necesară, reală și veridică privind situația criminogenă din țară sau refuză să prezinte aceste date publicului larg. Prin urmare, datele prezentate de entitățile implicate în lupta cu traficul ilicit de droguri se deosebesc esențial de datele oficial raportate.
Potrivit Strategiei Naționale Antidrog, rapoartele anuale ale Agenției Naționale pentru Sănătate Publică „urmează să servească drept bază pentru adoptarea deciziilor de rigoare și pentru elaborarea planurilor de acțiuni ale politicilor în domeniul drogurilor. Pentru asigurarea eficienței politicii implementate în domeniul drogurilor, este necesar ca toate măsurile să fie monitorizate și să fie evaluată eficiența acestora”. Însă, în lipsa unor informații exacte este imposibil de constatat evoluția fenomenului. Absența de informații concrete și complete, sau diferența de informații privind același subiect din diferite surse este un obstacol pentru crearea unei viziuni unice despre rata criminalității și metodele necesare de combatere eficientă a criminalității în toate domeniile, arată studiul CNA.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!