image
Sursa foto: Profimedia

Facebook construiește un spațiu cibernetic paralel cu realitatea fizică; Anunțul lui Mark Zuckerberg

Facebook lucrează pentru a construi un spațiu cibernetic paralel cu realitatea fizică, în care oamenii pot interacționa sub formă de avataruri. „Sfântul Graal al interacțiunilor sociale” și „succesorul internetului mobil”, anunță Mark Zuckerberg, care vrea să transforme gigantul într-o „companie de metavers”.

Mark Zuckerberg anunță că vrea să transforme Facebook. El a anunțat crearea unei echipe dedicate „metaversului”, adică un „meta-univers” în care realul și virtualul se îmbină până când se vor confunda. Conceptul, deja prezent în jocurile video, desemnează un spațiu cibernetic paralel cu realitatea fizică în care o comunitate de oameni poate interacționa sub formă de avatare.

„Metaversul întruchipează viitorul rețelei sociale”, spune Mark Zuckerberg. „Speranța mea este că în aproximativ 5 ani oamenii ne vor vedea în primul rând ca o companie cu metaversuri”, a spus el într-un interviu.

Noua ambiție a gigantului californian va depinde de divizia sa de realitate virtuală (VR) și realitate augmentată, „Facebook Reality Labs” (FRL), condusă de Andrew Bosworth, responsabil în special de căștile Oculus, utilizate în principal în scopuri de divertisment pentru moment.

FRL a recrutat persoane din aplicația Instagram, precum și de pe Facebook Gaming (jocuri video) și Oculus. Facebook angajează în total 10.000 de persoane pentru proiectele de realitate virtuală și realitate augumentata, anunță Mark Zuckerberg. „Investim miliarde și miliarde și miliarde de dolari” în aceste tehnologii, pentru a construi „un viitor extraordinar în 5-10 ani”, a declarat șeful Facebook în iunie.

„Pentru a ne realiza viziunea asupra metaversului, trebuie să construim țesătura care conectează diferitele spații digitale, pentru a depăși limitările fizice și a ne putea mișca între ele cu aceeași ușurință ca între camerele casei”, a scris luni Zuckerberg pe Facebook.

„Calitatea de bază a metaversului va fi prezența – sentimentul de a fi cu adevărat acolo cu oamenii – și FRL construiește produse care au adus prezența în diferite spații digitale de ani de zile”, a mai spus el.

Dezvoltat de autorul Neal Stephenson într-un roman de știință-ficțiune, unele comunități de jocuri video au creat deja embrioni de metaunivers, precum Roblox (o platformă care include nenumărate jocuri create de copii și adolescenți) sau Fortnite (joc de tragere și supraviețuire care „a cucerit” peste 350 milioane de oameni). De exemplu, în aprilie anul trecut, cinci concerte virtuale ale rapperului american Travis Scott, care a apărut ca avatar pe Fortnite, au fost urmărite de peste 12 milioane de oameni.

Treptat, ecranele, hologramele, căștile VR și ochelarii de realitate augmentată ar trebui să permită „mișcări” fluide ale universurilor virtuale în locuri fizice, cum ar fi „teleportările”, spune Mark Zuckerberg, potrivit AlephNews.

„Mereu am crezut că este Sfântul Graal al interacțiunilor sociale”, explică el în interviul acordat The Verge, unde deplânge limitele smartphone-ului ca mijloc de comunicare și acces la spațiile digitale. Metaversul „este succesorul internetului mobil”, spune el.

Ideea metaversului este să câștigi un sentiment de prezență în spațiu atunci când ești online. Deci, nu ar fi vorba de a fi mai conectat la Internet, ci de a interacționa într-un mod mai natural printr-o cască de realitate virtuală sau mai probabil ochelari de realitate augmentată.

„În viitor, în loc să vorbim la telefon, pot sta cu o hologramă pe canapeaua mea, sau pot sta cu o hologramă pe canapeaua ta și voi simți că suntem in acelasi loc, chiar dacă suntem în diferite state sau la sute de kilometri unul de celălalt”, explică Zuckerberg.

Concerte, emisiuni, emisiuni de televiziune, multe domenii ar putea beneficia de aceasta. În funcție de experiențe, am apărea altora sub forma unui avatar cu ținute și articole digitale de personalizat.

Noutăţile partenerilor

comentarii: