(doc) Plângere către MECC, din partea școlilor auto: Ați emis o nouă curriculă și ați uitat să o abrogați pe cea veche! Noi cum să activăm?

Administratorii mai multor școli auto din țară au semnat un demers către Ministerul Educației, prin care îi cer să-și revadă mai multe decizii ce-i vizează, emise în ultima perioadă de timp. Potrivit lor, adoptarea unui nou regulament ce reglementează procesul educațional în domeniu „fără consultări și fără suport normativ aprobat, se încearcă impunerea de reguli „străine” școlilor auto”. Semnatarii scrisorii deschise susțin că au fost mărite numărul de ore, pe care profesorii școlilor auto nu reușesc să le desfășoare în termenii stabiliți. Totodată sunt subiecte, care din cauza timpului limitat nu pot să le predea, iar elevii trebuie să învețe singuri, ceea ce complică procesul de studiu. Mai mult decât atât, toate modificările impuse se fac în baza unei noi curricule adoptate, în timp ce nu a fost anulată cea veche, iar schimbările vor conduce spre scumpirea taxei de studiu. 

Foto:

„S-a mărit numărul de ore practice la 60 de ore, însă esența problemei este în întregul curs. Asta pentru că pe lângă modulele teoretice obișnuite, sub formă de prelegeri, acum școala auto trebuie să organizeze și seminare. Deci persoana trebuie să vină la teorie și pe urmă să se pregătească pentru seminare, respectiv, trei luni de zile nu e suficient.

Dacă luăm numărul total de 320 de ore, care este prevăzut pentru modulele teoretice și îl împărțim la regimul obișnuit - lecții teoretice de trei ori pe săptămână, atunci ajungem că la o întâlnire cu profesorul, persoana trebuie să stea în jur de opt ore ca să ne încadrăm în orele stabilite, ceea ce evident este irealizabil.

Șoferia se face când omul este disponibil, el mai are serviciu, copii și alte ocupații, atunci cum va merge el la școala auto cu numărul acesta mare de ore?!

Managerul școlii auto este impus să trișeze în așa fel ca să îndeplinească planul. Nu este gândit. Nu este convenabil ca persoana să vină și la prelegeri și la seminare, să se pregătească acasă.

În plus, mai multe ore vor conduce spre creșterea costului cursului undeva cu 2000/2500 de lei. O să fie situații când managerii vor fi nevoiți să falsifice actele care țin de managementul educațional, doar ca să corespundă deciziilor irealizabile impuse de Minister?!”, a declarat, pentru UNIMEDIA, președintele Asociației Patronale de profil, Veaceslav Nicic.

Totodată, Veaceslav Nicic susține că un alt ordin care a adus nemulțumiri este că MEEC a aprobat o nouă curriculă, însă, culmea, cea veche nu a fost anulată.

„Domeniul școlii auto nu a fost reglementat de vreo 10 ani și au fost scăpate multe lucruri care stau în aer și cei care au o afacere în serviciile educaționale pentru pregătirile auto sunt semi legali și orice control de stat se soldează cu pretenții că nu ai făcut multe lucruri, dat fiind faptul că reglementările sunt vechi și nu au fost actualizate.

Subiectul cel mai mare pe care îi doare pe toți este curricula. Ei au aprobat prin ordin curricula nouă, dar au uitat să o abroge pe acea veche. Acum, la mod legal reiese că pe piață sunt două curricule și ambele sunt legale”, a menționat președintele Asociației Patronale de profil.

Ministerul Educației, Culturii și Cercetării nu a venit cu comentarii pe marginea subiectului, deocamdată. Noile ordine au fost emise încă în primăvara acestui an.




Pub